بازگشت آمریکا به برجام در نشست امروز اتحادیه اروپا بررسی می‌شود

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای ایران در دستور کار امروز نشست وزرای خارجه این اتحادیه قرار دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الجزیره، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد در نشست امروز بروکسل موضوع بازگشت آمریکا به برجام مرور بررسی قرار می‌گیرد.

جوزپ بورل روز دوشنبه اعلام کرد در نشست امروز وزرای خارجه اتحادیه اروپا موضوع بازگشت آمریکا به برجام در دستور بررسی قرار دارد.

دولت جو بایدن از مدت‌ها پیش از روی کار آمدن داعیه بازگشت به توافق هسته‌ای ایران را مطرح کرده است. با این حال با گذشت یک ماه از آغاز به کار خود، از پیش شرط‌هایی از جمله برداشتن نخستین گام از سوی ایران مکرر صحبت به میان می‌آورد. واشنگتن از شامگاه پنج شنبه از نمایشی دیپلماتیک شامل لغو درخواست فعال سازی مکانیسم ماشه، تقلیل محدودیت‌های دیپلمات‌های ایران در نیویورک و چراغ سبز برای شرکت در نشست کمیسیون مشترک برجام برای القا حسن نیت غیر واقعی خود پرده برداشت. در حالیکه این اقدامات در مقایسه با عیار رفع تحریم‌های ایران فاقد ارزش حقوقی برای ایران ارزیابی می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ع-روحی
۱۹:۰۹ ۰۴ اسفند ۱۳۹۹
بهتراست ایران بازگشت آمریکارابدون برداشتن تحریمها نپذیردوشرط بگزارداگربدون برچیدن تحریمهاآمریکا برگرددایران ازبرجام خارج شود.
آخرین اخبار