پمپئو: آمریکای ضعیف، ایران را تقویت خواهد کرد

وزیر پیشین امور خارجه آمریکا در پیامی مدعی شد آمریکای ضعیف باعث تقویت بیشتر ایران خواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «مایک پمپئو» وزیر پیشین امور خارجه آمریکا، امروز (یک‌شنبه) در پیامی مدعی شد آمریکای ضعیف باعث تقویت بیشتر ایران خواهد بود.

پمپئو با انتشار پیامی توییتری مدعی شد: «آمریکای ضعیف جسارت ایران را بالاتر خواهد برد و به مردم آمریکا صدمه خواهد زد. ما ائتلافی میان کشور‌های حوزه خلیج فارس و اسرائیل ساختیم که هدف عقب راندن ایران را دارند؛ آمریکا باید همان راه را ادامه دهد.»

او همچنین در صفحه کاربری توییتر خود مصاحبه اخیر خود با نیوزمکس را منتشر کرد که در آن نیز به رویکرد دولت پیشین آمریکا و مقامات آن دوران نسبت به ایران و ایران‌هراسی پرداخته است.

پمپئو در بخشی از این مصاحبه مدعی شده است: «ما متوجه شدیم ترس بزرگ مردم آمریکا ترور ازسوی جمهوری اسلامی ایران است.»

وزیر امور خارجه سابق آمریکا به تازگی و در اولین حضور خود در رسانه‌ها از زمان پایان خدمت در دولت پیشین، به استراتژی دیپلماتیک تازه اعلام شده «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، واکنش نشان داد و گفت «من فکر نمی‌کنم مردم آمریکا توانایی بازگشت به ۸ سال دیگر سیاست خارجی باراک اوباما را داشته باشند. من امیدوارم که آن‌ها با یک سیاست خارجی که دقیقاً شبیه سیاست خارجی ما در آمریکای اول است، جلو بروند.»

بایدن پیش‌تر اعلام کرده بود: «آمریکا بازگشته است، دیپلماسی دوباره در مرکز سیاست خارجی ما قرار دارد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
reza
۱۰:۴۲ ۰۴ اسفند ۱۳۹۹
هی پمپ : 1) آمریکا از همان روزهای اول پیروزی انقلاب اسلامی در برابر ایران ضعیف بود همان وقتی که تو گوگولی منگولی بودی و قلدرآن دوران آمریکا جیمی کارتر بود او از تو بسیار قل چماق تر بود اما نتوانست هیچ غلطی بکند نه با حمله مستقیم نظامی و نه با محاصره اقتصادی همه جانبه از بزرگان قوم خودت بپرس که حمله به طبس جریانش چه بود؟ در سال 2000 هم که در خلیج همیشه فارس کماندوهای ویژه شما که عملیات های برون مرزی انجام میدهند روی زانو نشستند و با گریه به نیروهای ایرانی التماس میکردند که آنان را به رگبار نبندند یادت هست؟ منظور این است که چه قلدرهای قدیمی آمریکا مثل جیمی کارتر و چه قلدرهای قمارباز احمق درجه یکی بنام ترامپ شما همیشه مقابل ایرانی ها زانو زده اید بنیانگزار انقلاب ما امام خمینی رحمت الله علیه بی ربط نفرموده که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند چون شما در خاک ما لانه جاسوسی ندارید.... 2) اما جریان ایران هراسی هیئت حاکمه های مختلف از 2حزب شما در طول42سال از عمر انقلاب اسلامی تا همین الآن هنوز نه تنها نتوانسته اند هیچ غلطی بکنند بلکه این کار شماها به اتحاد بیشتر کشورهای حوزه محورمقاومت منتج شده همین آخرین اقدام ابلهانه احمق درجه یک قماربازآمریکائی که با اذعان تروریسم دولتی از غولهای رسانه و تریبون شما به ترور شهیدان ابومهدی المهندس و سردارسپهبدحاج قاسم سلیمانی که با هدف نفاق و جدائی و تفرقه بین ایران و عراق صورت گرفت ولی نتیجه وحدت و اتحاد و همخون شدن دو ملت ایران و عراق در منطقه علیه ارتش سنتکام آمریکا شد....3) اما ترس تروری که به آن اشاره کرده ای تمام جهان و اعضاء سازمان ملل پس از 200سال تاریخ آمریکا که همیشه دیگران را به نقض قوانین منشور سازمان ملل و تروریسم دولتی در اقصی نقاط جهان متهم میکردند توسط یک احمق درجه یک قمارباز به کمک غول های رسانه و شبکه های جهانی اعلام و اذعان کرد که این ما( رئیس هیئت حاکمه آمریکا ) بودیم که دستور ترور شهیدان ابومهدی المهندس و سردارسپهبدحاج قاسم سلیمانی و همراهان این دو بزرگوار را صادر کردیم......بنابراین جهان باید از شما و رژیم منحوس صهیونیستی اسرائیل که علنی تروریسم دولتی بودن خود را رسانه ای کرده اید بترسند نه از کشور ایران که در منطقه همیشه مقابل مبارزه با تروریست های دست پرورده اوباما و هیلاری کلینتون سرها از دست داده فقط یک نمونه از آن شهید حججی عزیزمان است و ما از سر دادن در راه حق هرگز نمی ترسیم.......ادله و دلیل بسیار است ولی همین قدر برای پاسخ به اراجیف سخیف احمقی مثل تو کافیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۰۴ اسفند ۱۳۹۹
بایدن هرچی ضعیف باشه از تو و اون ترامپ بهتره
تو اون ترامپ فقط برای نابودی دنیا زاییده شدید
مرگ بر جفتتون خدا نسلتتون نابود کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۳ ۰۴ اسفند ۱۳۹۹
بابا ، دوران آقایی کردن دیگه تموم شده ، خخخخخخ باورش براتون سخته، نه...؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ما ایرانی ها با صبر و استقامت و تلاش و ایستادگی در سایه ولایت فقیه مان و برکت خون شهدایمان ، به قدرت و شکوفایی رسیدیم و به راهمان ادامه خواهیم داد ..
" از دیدن قدرت ما عصبانی باشید و از این عصبانیت بمیرید "
ضمنا ،
برید قاره خودتون ، کشور خودتون ، ضعف و گرسنگی و فقر و مرگ و میر و آوارگی و مشکلات فراوان .... مردم بیچاره خودتون رو رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۰:۰۹ ۰۴ اسفند ۱۳۹۹
ننگ و مرگ بر فراعنه برده داران ظالمین و ستمگران عصر جدید باد .
کلمه مستضعف یعنی کسانی که به زور و جبر ظالمان و ستمگران بی عدالتان تبعیضگران فراعنه برده داران عصر جدید ناخواسته ضعیفشان کردند و ضعیف شمرده شده اند. ضعیف داشته . حقیرداشته . ناتوان شمرده شده . سست پنداشته . ناتوان یافته شده . زار ناتوان و رنجور شده .
آیه حکومت مستضعفین
آیه ۵ سوره قصص به آیه حکومت مستضعفین معروف است.
« وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِینَ »؛ما می خواهیم بر مستضعفان زمین منت نهیم و آنان را پیشوایان و وارثان روی زمین قرار دهیم.
انشاءالله وعده صدق خداوند جل جلاله در سر تا سر جهان به وقوع خواهد رسید و آن روز جایی برای بی عدالتان تبعیضگران دروغگویان ریاحکاران مستکبرین نخواهد بود .
والسلام و صلوات التماس دعا .
آخرین اخبار