تاکید اردوغان بر تقویت روابط آنکارا و واشنگتن

رئیس جمهور ترکیه با تاکید بر تقویت روابط میان آنکارا و واشنگتن، گفت: منافع مشترک ما با آمریکا، بر اختلاف نظرهایمان غالب است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه طی پیامی ویدئویی به مناسبت آغاز به کار یک شبکه تلویزیونی، به تمایل خود در جهت بهبود روابط با دولت بایدن خبر داد و گفت: ترکیه قصد دارد روابط و همکاری‌های خود را با دولت جدید آمریکا، بر پایه برد دو طرفه بنا نهد.

وی افزود: بر این امر معتقدیم که منافع مشترک ما با آمریکا، بر اختلاف نظرهایمان غالب است.

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به برخی اقدامات ترامپ علیه این کشور اظهار کرد: در حال حاضر دوستی میان آنکارا و واشنگتن به آزمایش گذاشته شده است.

وی ضمن انتقاد از نحوه رفتار ناتو با ترکیه گفت: ما انتظار حمایت از متحد خود را بخصوص در زمینه مبارزه با گروه تروریستی پ. ک. ک و شاخه‌های آن (ی. پ. گ) داشتیم که محقق نشد.

اردوغان به پیدا شدن جسد ۱۳ شهروند ترکیه‌ای در شمال عراق که به‌نظر می‌رسید توسط شبه‌نظامیان پ. ک. ک به قتل رسیده بودند، اشاره کرد و گفت: ما در این زمینه خواستار موضعی شفاف از تمام متحدان خود هستیم.

وی تاکید کرد: ترکیه به انجام وظایف خود به نحوی که شایسته روابط بین آن و متحدان و شرکای استراتژیکش باشد، ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار