گفت و گوی تلفنی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه

وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با همتای ترکیه‌ای خود بر راه حل سیاسی برای بحران سوریه تأکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از تی آر تی، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در تماسی تلفنی با مولود چاووش اوغلو، همتای ترکیه‌ای خود در خصوص شماری از مسائل از جمله بحران سوریه بحث و گفتگو کرد.

صفحه وزارت خارجه آمریکا به نقل از ند پرایس، سخنگوی این وزارتخانه اعلام کرد: آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امروز تلفنی با مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه گفتگو کرد. بلینکن (در این تماس تلفنی) بر اهمیت روابط دیرینه دوجانبه ترکیه و آمریکا و نیز تمایل مشترک دو طرف برای مقابله با تروریسم و نیز اهمیت مؤسسات دموکراتیک، حاکمیت فراگیر و احترام به حقوق بشر تأکید کرد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه تصریح کرد: (در این گفتگو) دو طرف متعهد به همکاری و حمایت از راه حل سیاسی برای درگیری‌های سوریه شدند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین در خصوص کشته شدن گروگان‌های ترکیه‌ای در شمال عراق به مولود چاووش اوغلو تسلیت گفت و مدعی شد: تروریست‌های پ ک ک مسئولیت این اقدام را بر عهده دارند.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه افزود: بلینکن همچنین از ترکیه خواست تا سامانه موشکی زمین به هوای اس-۴۰۰ را نگه ندارد. وزیر خارجه (آمریکا) همچنین از گفتگو‌های جاری میان هم پیمانان ناتو، ترکیه و یونان ابراز حمایت کرد.

از سوی دیگر، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در حساب توییتری خود نوشت: من با مولود چاووش اوغلو در خصوص اهمیت روابط دوجانبه دیرینه آمریکا و ترکیه گفتگو کردم. من به دنبال ادامه همکاری در سوریه، مبارزه با تروریسم و تلاش‌های کاهش تنش در مدیترانه شرقی هستم.

پیشتر رسانه‌های خبری اعلام کرده بودند انتظار می‌رود آنتونی بلینکن با مولود چاووش اوغلو، همتای ترکیه‌ای خود در روز‌های آتی گفتگو کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار