در جریان یک پژوهش علمی؛

داوطلبان انگلیسی عمدا در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار می‌گیرند

قرار است در انگلیس عده‌ای از جوانان بین ۱۸ تا ۳۰ ساله به طور مستقیم در معرض ویروس کرونا و ابتلا به این عفونت قرار بگیرند تا پژوهشی پزشکی درباره همه گیری آن انجام شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه بی. بی. سی، انگلیس نخستین کشور جهان است که به گروهی از داوطلبان اجازه خواهد داد از روی عمد در معرض ویروس کرونا و ابتلا به عفونت ویروسی قرار بگیرند تا پژوهش پزشکی درباره همه گیری اتفاق بیافتد.

در این پژوهش قرار است در چند هفته‌ی آینده، نزدیک به ۹۰ داوطلب سالم بین ۱۸ تا ۳۰ سال در محیطی کنترل شده و ایمن در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار داده شوند. داوطلبان در گام نخست بررسی با کمترین میزان ویروس آلوده می‌شوند.

براساس این گزارش تاکنون هزاران داوطلب در انگلیس در پژوهش‌های این چنینی برای آزمایش واکسن مشارکت کرده‌اند، اما اکنون مجوز گونه‌ی متفاوتی از پژوهش و بررسی صادر شده است. در نخستین موردی که قرار است در جهان اتفاق بیافتد ۹۰ نفر از داوطلبان سالم و جوان در اقدامی عمدی به ویروس کرونا آلوده می‌شوند.

پژوهشگران می‌گویند این بررسی مزایای واقعی به همراه خواهد داشت. دکتر اندرو کچپول‏، دانشمند ارشد نهاد پژوهشی اچ ویوو گفت «در نمونه انسانی چالش ویروسی از آنجا که داوطلبان به شکلی مستقیم به ویروس آلوده می‌شوند این توانایی وجود دارد که اثربخشی واکسن‌ها بسیار زود تشخیص داده شود و هرچه شمار داوطلبان کمتر باشد واکنش‌های دریافتی پرشتاب‌تر و زودتر بدست خواهد آمد.»

در نمونه‌ی استاندارد آزمایش واکسن یا نمونه‌ی واقعی ویروس و یا نمونه‌ی ساختگی آن به هزاران تن از شرکت کنندگان تزریق می‌شود سپس برخی از آن‌ها به شکل طبیعی به ویروس کرونا آلوده می‌شوند و اثربخشی واکسن سنجیده خواهد شد، اما این فرآیند ماه‌ها زمان‌بر است. اما آزمایش‌های چالشی را به شکلی متفاوت اجرا می‌کنند. در این مورد ۹۰ نفر بین ۱۸ تا ۳۰ سال از روی عمد با ویروس کرونا آلوده می‌شوند. آن‌ها را دست کم به مدت دو هفته در اتاق‌های یک بیمارستان نگهداری می‌کنند و سلامت آن‌ها از نزدیک زیر نظر گرفته می‌شود. در این نمونه‌ی آزمایشی بررسی خواهد شد چه میزان ویروس نیاز است تا در فرد بزرگسال سالم نشانه‌های عفونت ویروسی ایجاد شود سپس دانشمندان در نظر دارند آزمایش واکسن ویروس کرونا را از این راه به اجرا بگذارند.

آزمایش‌های چالشی برای درمان بیماری‌هایی همچون مالاریا‏، حصبه و آنفلوآنزا در گذشته هم اتفاق افتاده است، اما کووید بیماری بسیار متفاوتی است و برخی ارزشمندی این آزمایش چالشی را به علت مشارکت جوانان سالم و تندرست زیر سوال برده‌اند.

دکتر جنیفر ران، بیولوژیست سلولی از دانشکده‌ی کالج لندن گفت تردیدی وجود ندارد که سیستم ایمنی بدنی جوانان با سیستم ایمنی بزرگسالان تفاوت دارد از این رو در آزمایش روی بدن جوانان، پاسخ‌های متفاوتی دریافت می‌شود. با این وجود اگر ابتلا به عفونت ویروسی را از ابتدایی‌ترین نشانه‌ها و لحظه به لحظه بررسی کنیم و واکنش‌ها را زیر نظر داشته باشیم آنگاه می‌توان از اطلاعاتی که بدست می‌آید برای ساختن شیوه‌های درمانی و واکسن‌های کارآمد‌تر بهره‌مند شد.

دانشمندان بر این باورند آزمایش، درمان و واکسن‌های تازه باید راهی برای رهایی از پیامد‌های همه گیری ویروس کرونا در اختیار بشر بگذارند.
گفته شده در این آزمایش چالشی به هر یک از داوطلبان مبلغ چهار هزار و پانصد پوند انگلیس پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار