سازمان تجارت جهانی:

باید به کشور‌های فقیر برای دریافت واکسن کرونا کمک کنیم

مدیرکل جدید سازمان تجارت جهانی تاکید کرد کشور‌های فقیر برای دریافت واکسن‌های کرونا باید مورد توجه قرار بگیرند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آرتی عربی، «ناگزی اوکنجو اولا» مدیرکل جدید سازمان تجارت جهانی، امروز (چهارشنبه) بر کمک به کشور‌های فقیر در دسترسی به واکسن‌های ویژه مقابله با ویروس کرونا تاکید کرد.

او که نخستین زنی است که در این سمت منصوب شده است، گفت: سازمان تجارت جهانی باید به سهولت دسترسی به واکسن ویروس کرونا برای کشور‌های فقیر کمک کند.

مدیر کل جدید این سازمان معتقد است که سازمان تجارت جهانی می‌تواند با کمک به تسهیل دسترسی به واکسن برای کشور‌های فقیر، در حل بحران همه گیری کرونا کمک بیشتری کند.

او افزود: منافع ملی هر کشوری است که همه علیه این ویروس واکسینه شوند، زیرا تا وقتی همه در امنیت نباشند در امان نخواهید بود. این وظیفه سازمان نیز است که کمک کند برای رسیدن به اولین هدف خود که بهبود سطح زندگی در کشور‌های فقیر است.

این کارشناس اقتصادی نیجریه با اشاره به نقشی که سازمان تجارت جهانی می‌تواند برای کمک به تلاش برای بهبود رکود اقتصادی ناشی از بحران ایجاد شده پس از انتشار ویروس کرونا بازی کند، افزود: این امر با ایجاد فرصت‌های شغلی و یافتن کار مناسب برای آن‌ها است. این موارد به بهبود زندگی آن‌ها کمک می‌کند.

مدیر کل سازمان تجارت جهانی که پست خود را از اول مارس آینده بر عهده خواهد گرفت، تصریح کرد که مصمم است به مذاکرات ۲۰ ساله راجع به یارانه‌های شیلات که به صید بی رویه کمک می‌کنند، پایان دهد. او در این‌باره گفت: این موضوع نمی‌تواند طولانی‌تر باشد و ما نمی‌توانیم شکست در این پرونده را تحمل کنیم.

کرونا بیش از یک سال است به مهمان ناحوانده تمامی کشور‌های دنیا تبدیل شده است. اما درباره منشا و ماهیت آن اختلاف نظر زیادی مطرح است. بنا بر آمار‌های سایت «ورلد اُ میترز»، تاکنون بیش از ۱۱۰ میلیون و ۳۲ هزار نفر در سراسر جهان به بیماری کووید-۱۹ ناشی از ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. از این تعداد بیش از ۲ میلیون و ۴۲۹ هزار نفر جان باخته و بیش از ۸۴ میلیون و ۸۴۸ هزار نفر هم از این بیماری بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار