جروزالم پست: بایدن نمی‌خواهد در انتخابات آتی کنست به نتانیاهو کمک کند

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست مدعی رابطه میان تماس نگرفتن جو بایدن با بنیامین نتانیاهو و عدم تمایل رئیس‌جمهور آمریکا برای کمک به دوست قدیمی خود در انتخابات آتی شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک رسانه صهیونیستی معتقد است که امتناع رئیس جمهور آمریکا از تماس با نخست وزیر رژیم صهیونیستی برغم گذشت یک ماه از ورود به کاخ سفید، موید این حقیقت است که جو بایدن نمی‌خواهد با این تماس کمکی به دوست صهیونیست خود در انتخاباتی آتی در اراضی اشغالی کند.

روزنامه جروزالم پست که ظاهرا نگرانی زیادی را از بابت تماس نگرفتن بایدن با بنیامین نتانیاهو دارد، با استناد به اظهارات منابع مطلع صهیونیست نوشت رئیس جمهور آمریکا نمی‌خواهد با گفت و گوی تلفنی با نخست وزیر رژیم صهیونیستی به او برای موفقیت در انتخابات ۲۳ مارس کنست کمکی کرده باشد.

این رسانه صهیونیست به نقل از منابعی از دو حزب صهیونیست که ارتباط نزدیک با مقامات آمریکا دارند، می‌نویسد: دولت بایدن نمی‌خواهد تصور کند در انتخابات آینده دخالت می‌کند و نگران است که نتانیاهو از این تماس تلفنی برای بدست آوردن امتیازات سیاسی در انتخابات بهره بگیرد. رئیس جمهور آمریکا می‌خواهد تاثیر مکالمه تلفنی خود با نتانیاهو را بر روی انتخابات به حداقل برساند.

این دو منبع مطلع به جروزالم پست گفتند بایدن با به تعویق انداختن تماس تلفنی با نتانیاهو در واقع به دنبال ارسال این پیام است، که ارتباط خاصی با بی بی ندارد.

به رغم نگرانی‌های این رسانه صهیونیست، نتانیاهو روز دوشنبه در مصاحبه‌ای با کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی حقیقت دوستی ۴۰ ساله خود با بایدن را یادآور شد و گفت: دوستی بزرگ ما ۴۰ سال قدمت دارد زمانیکه من نماینده اسرائیل در واشنگتن بودم و او در سنا بود. ما در بسیاری از موارد توافق داریم، اما در مورد ایران و فلسطین اختلاف نظر‌هایی وجود دارد.

یکی از مقامات نزدیک به نتانیاهو نیز در پاسخ به این سوال که آیا بایدن در واقع می‌خواهد آن دوستی را کم اهمیت جلوه دهد نیز وجود رابطه شخصی چهار دهه‌ای بایدن و نتانیاهو را پیش کشید و از دلایل خاص در پس این اقدام گفت بدون آنکه توضیح بیشتری ارائه کند.

روزنامه جروزالم پست پیش از این نیز در مطلبی با عنوان «بایدن کی با نتانیاهو تماس می‌گیرد؟» یادآور شد که صهیونیست‌ها اولین کسانی بودند که از خاورمیانه با دولت جدید آمریکا تماس گرفته و پیروزی آن‌ها را تبریک بودند. آن‌ها همچنین یکی از هفت گروه اول در سراسر دنیا بودند که با تیم جدید کاخ سفید ارتباط برقرار کردند، آنهم در اولین روز‌های ریاست جمهوری بایدن.

کاخ سفید اما همزمان اعلام کرد رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد به زودی با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفتگو کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار