دیپلمات صهیونیست:

نتانیاهو از تماس نگرفتن جو بایدن نگران نیست

سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن گفته است بنیامین نتانیاهو نگرانی از تماس نگرفتن بایدن با او ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، گیلعاد اردان، سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن گفته است بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم از اینکه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با او تماس تلفنی نداشته است، نگران نیست.

حدس و گمان‌هایی وجود دارد که رئیس جمهور دموکرات آمریکا از روابط نزدیک نتانیاهو با رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ ناراضی است. ترامپ دو روز پس از مراسم تحلیف در سال ۲۰۱۷ با نتانیاهو تماس گرفت.

اردان در مصاحبه‌ای گفت: نخست وزیر نگران زمان مکالمه نیست. اما آقای بایدن باید موارد فوری از جمله ویروس کرونا و پیامد‌های اقتصادی آن برای بحث و گفتگو داشته باشد.

روز جمعه کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد هیچ عمدی در خصوص عدم تماس بایدن با نتانیاهو وجود ندارد و احتمالا آن‌ها به زودی با هم گفتگو کنند.

بایدن پیش از این با بسیاری از سران خارجی از جمله مقامات چین، مکزیک، انگلیس، هند، فرانسه، آلمان، ژاپن، کره جنوبی و روسیه تماس گرفته است.

پیش از این، دیوید ماکوفسکی، مذاکره کننده پیشین خاورمیانه در انستیتوی سیاست خاور نزدیک در واشنگتن، در توییتر خود گفت: وقتی بایدن تماس تلفنی با سران خاورمیانه را آغاز کند، احتمالاً نتانیاهو در میان آن‌ها اولین خواهد بود. اما روابط آن‌ها چندان خوشایند نخواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار