استقبال حماس از تایید صلاحیت قضایی فلسطین در دیوان لاهه

جنبش حماس با استقبال از تایید صلاحیت قضایی فلسطین در دادگاه کیفری بین‌المللی، این تصمیم حمایتی را همسو با ارزش‌های انسانی و قوانین عنوان کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری فلسطینی معا، «رافت مره» رئیس دایره اطلاع رسانی جنبش حماس، در خارج از حکم دادگاه کیفری بین‌المللی (دیوان لاهه) مبنی بر تایید صلاحیت قضایی این دادگاه در اراضی اشغالی سال ۱۹۶۷ استقبال کرد.

او گفت: هرگونه حکم و تصمیم قانونی که به حمایت از حقوق ملت فلسطین و دفاع از حق آزادی و عدالت منجر شود، تصمیمی مناسب و همسو با ارزش‌های انسانی و مبانی قوانین بین‌الملل است.

این مسئول جنبش حماس تاکید کرد: ملت فلسطین امیدوار است سران رژیم صهیونیستی هرچه زودتر به سبب جنایات خود در اراضی اشغالی بازخواست و محاکمه شوند.

او خواستار بکارگیری تمامی راهکار‌ها و ابزار‌ها برای توقف تروریسم و جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و برقراری عدالت در حق این ملت شد که بیش از ۷۰ سال است تحت ظلم و جنایت اشغالگران قرار دارد.

«ریاض المالکی» وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین، نیز در واکنش این حکم گفت: حکم دادگاه بین المللی بیانگر استقلال این دادگاه و شفافیت آن با وجود هجمه و حملات گسترده رژیم صهیونیستی برای تخریب وجهه آن است.

او افزود: این حکم زمینه را برای دادستان دیوان کیفری بین‌المللی به منظور آغاز تحقیقات فوری در مورد جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فراهم خواهد کرد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اولین واکنش خود مدعی شد که این حکم قدرت کشور‌های دمکراتیک برای دفاع از خود در برابر تروریسم را تضعیف خواهد کرد!

دادگاه کیفری بین‌المللی طی حکمی صلاحیت قضایی خود در اراضی اشغالی سال ۱۹۶۷ را تایید کرد.

قضات دادگاه کیفری بین‌المللی روز جمعه حکمی را به تصویب رساندند که به موجب آن این دادگاه از صلاحیت قضایی در اراضی اشغالی ۱۹۶۷ (کرانه باختری، نوار غزه و قدس شرقی) برخوردار خواهد بود و زمینه آغاز تحقیقات این دادگاه بین‌المللی در مورد جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در حق فلسطینیان را فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار