لاوروف: قطع روابط با اتحادیه اروپا مدتهاست که مورد بحث است

وزیر خارجه روسیه در پی تهدید اروپا به تحریم این کشور اعلام کرد قطع روابط روسیه و اتحادیه اروپا از مدتها پیش مورد بحث است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه اعلام کرد جدایی و قطع روابط روسیه و اتحادیه اروپا از زمان آغاز به کار این اتحادیه مورد بحث است.

لاوروف پیش از این اعلام کرده بود که اگر اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را وضع کند که اقتصاد روسیه را در معرض خطر قرار دهد، کرملین آماده پایان دادن به روابط با این اتحادیه است.

وزیر خارجه روسیه در گفت‌و‌گو با همتای فنلاندی خود گفت: روشن است که این جدایی سالهاست که مورد بحث است، زیرا اتحادیه اروپا به طور مداوم به روابط خود با ما آسیب می‌زند. 

او افزود: از روابط روسیه و اتحادیه اروپا چیز زیادی باقی نمانده است، اما مسکو آماده است تا گفت‌و‌گو‌ها را درباره موضوعات سودمند دوجانبه ادامه دهد.

لاوروف اضافه کرد: اگر اتحادیه اروپا تصمیم به برقراری روابط با روسیه بگیرد، مسکو برای پذیرش آن آماده خواهد بود.

 اظهارات هفته گذشته لاوروف مبنی بر آمادگی مسکو برای قطع روابط با اتحادیه اروپا پس از آن مطرح شد که جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که اوایل ماه جاری از مسکو بازدید کرده بود، گفت بروکسل وضع تحریم‌های جدید علیه مسکو را بررسی می‌کند و این موضوع در اجلاس اتحادیه اروپا در ماه فوریه و مارس مورد بحث قرار خواهد گرفت.

این تنش‌ها به دنبال پیشنهاد چندین سیاستمدار اتحادیه اروپا برای تحریم روسیه در مورد پرونده الکسی ناوالنی، منتقد غربگرای دولت روسیه رخ داده است. همچنین روسیه سه دیپلمات اروپایی سوئد، آلمان و لهستان را به دلیل شرکت در تجمعات غیرمجاز در حمایت از این شخصیت اخراج کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار