ریابکوف: احتمال حضور روسیه در نشست پیشنهادی چین درباره برجام بعید نیست

معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد حضور این کشور در نشست پیشنهادی احتمالی چین برای بازگرداندن آمریکا به توافق هسته‌ای ایران، امری دور از ذهن نیست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، معاون وزیر خارجه روسیه می‌گوید مسکو شرکت در مذاکرات پیشنهادی چین برای بازگرداندن آمریکا به تعهداتش ذیل برجام را بعید نمی‌داند.

سرگئی ریابکوف روز دوشنبه اعلام کرد: روسیه شرکت در نشست چند جانبه پیشنهادی چین با هدف پایبندی مجدد آمریکا به طرح جامع اقدام مشترک موسوم به برجام را بعید نمی‌داند.

دیپلمات ارشد روسیه تاکید کرد: ما در مورد این موضوع هم با شرکای چینی و هم با شرکای آمریکایی گفتگو کرده ایم. اگرچه بدیهی است که فقط در صورت داشتن یک ایده تقریبی از نتیجه احتمالی نشست، منتظر نتیجه بخشی آن بود.

در اوایل فوریه، وزارت امور خارجه چین از دولت جدید آمریکا خواست بدون هیچ پیش شرطی به از سرگیری تعهدات خود ذیل برجام بازگردد. پکن همچنین متعهد شد که برای اطمینان از حل و فصل سیاسی این مسئله با جامعه جهانی همکاری کند.

دولت جدید آمریکا پیش از این بارها با نادیده گرفتن بدعهدی‌های کشورش در قبال برجام مدعی شد ایران در حال حاضر تعهدات خود را اجرا نمی‌کند. در صورتی که ایران پایبندی به توافق هسته‌ای را ثابت کند، آمریکا نیز با متحدان خود در جهت انعقاد توافقی طولانی‌تر و قوی‌تر همکاری خواهد کرد.

دولت بایدن از مدت‌ها پیش از روی کار آمدن داعیه بازگشت به برجام را سر داده است، ولی در تمامی موارد با نادیده گرفتن بدعهدی دولت پیشین، بازگشت ایران به تعهدات برجامی و نیز لحاظ شدن برنامه موشک‌های بالستیک و اقدامات منطقه‌ای ایران را شرط پیوستن دوباره واشنگتن به این توافق عنوان کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار