دومای روسیه: شکاف در سیاست آمریکا همچنان مشهود است

یک مقام ارشد روس شکست محاکمه دونالد ترامپ را نشانه شکاف سیاسی در ایالات متحده آمریکا دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «لئونید اسلوتسکی» رئیس کمیته امور بین الملل دومای روسیه، شکست محاکمه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در روزگذشته را نشانه شکاف در سیاست این کشور دانست.

خبرگزاری تاس امروز (یک‌شنبه) در گزارشی اعلام کرد اسلوتسکی در اظهاراتی گفت: «کاملا قابل پیش‌بینی بود که محاکمه ترامپ درنهایت با شکست روبه‌رو خواهد شد.»

این مقام روس در ادامه گفت: «شکست دومین جلسه محاکمه ترامپ مشخص بود. این روند بی‌سابقه برای استیضاح ترامپ درحالی که در قدرت نیست، به‌دلیل شکاف میان دو حزب حاکم در آمریکا و انتقام‌جویی حزب دموکرات شکل گرفت.»

اسلوتسکی در بخشی دیگر از سخنانش گفت: «شکست محاکمه ترامپ بیانگر شکافی در جامعه و سیاست آمریکا است که پیش از این نیز ملموس بود.»

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در جریان پنجمین روز بررسی دومین استیضاحش و با رأی‌گیری سناتور‌های مجلس سنای این کشور از اتهامات وارده تبرئه شد.

پس از برگزاری جلسه سنا درباره موضوع استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا پیرامون یورش حامیان وی به کنگره آمریکا درنهایت با رأی‌گیری علنی در این جلسه، ترامپ با ۵۷ رأی به مجرم بودن و ۴۳ رأی بی‌گناه بودن، مجرم شناخته نشد.

برای محکومیت ترامپ به ۶٧ رأی سناتور‌ها نیاز بود، که تنها ۵٧ نفر از دموکرات‌ها و ٧ سناتور جمهوری‌خواه علیه ترامپ رأی دادند.

در ادامه این تصمیم دادگاه سنا، دونالد ترامپ و همچنین بسیاری از سناتور‌های ارشد نسبت به تبرئه رئیس‌جمهور سابق واکنش نشان دادند.

پس از اعلام تبرئه شدن ترامپ «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، با بیان اینکه، آنچه امروز در مجلس سنا دیدیم گروهی بزدل و ترسو از جمهوری‌خواهان بود، افزود: «جمهوری‌خواهانی که رأی به عدم محکومیت ترامپ در مجلس سنا دادند، قانون اساسی، کشور و مردم آمریکا را نادیده گرفته‌اند.»

«بن کاردین» سناتور دموکرات ایالت مریلند، نیز پس از تبرئه ترامپ در سنای آمریکا گفت ترامپ بزرگ‌ترین خیانت را به قانون اساسی آمریکا انجام داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار