بایدن برای اولین بار به کمپ دیوید رفت

رئیس جمهور آمریکا برای نخستین بار از زمان ورود به کاخ سفید برای گذراندن تعطیلات پایان هفته به اقامتگاه کمپ دیوید رفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، جو بایدن برای اولین بار از زمان حضور در کاخ سفید برای گذراندن تعطیلات پایان هفته به کمپ دیوید رفت.

در گیر و دار برگزاری جلسات استیضاح دونالد ترامپ در سنای آمریکا، رئیس جمهور آمریکا اولین پایان هفته خود را در کمپ دیوید گذراند. یک مقام کاخ سفید به خبرنگاران تأیید کرد که بایدن و خانواده اش آخر هفته را در غرب مریلند می‌گذرانند. این مقام آمریکایی افزود بایدن روز شنبه با مشاوران امنیت ملی خود دیدار می‌کند.

بایدن پیش از عزیمت به کمپ دیوید به خبرنگاران اعلام کرد ما قصد داریم برای روز ولنتاین در کمپ دیوید باشیم، فقط در کنار خانواده به برنامه‌های همیشگی خود می‌پردازیم.

این برخلاف رویه دونالد ترامپ بود که اغلب آخر هفته‌های خود را در املاکش در نیوجرسی یا فلوریدا می‌گذراند. کمپ دیوید یک مقصد سنتی برای روسای جمهور ایالات متحده است و در تاریخ سیاسی آمریکا شاهد برگزاری نشست‌های مهم با سران دیگر کشور‌ها بوده است. جیمی کارتر در سال ۱۹۷۸ پس از یک دور مذاکراه توافقنامه تاریخی کمپ دیوید میان مصر و اسرائیل را منعقد کرد.

بیل کلینتون نیز در سال ۲۰۰۰ تلاش کرد تا در کمپ دیوید بین یاسر عرفات، رهبر فلسطین و ایهود باراک، نخست وزیر رژیم صهیونیستی توافق صلح برقرار کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار