سناتور مورفی: اقدامات ترامپ شایسته استیضاح بود

سناتور دموکرات ایالت کنتیکت تبرئه دونالد ترامپ در سنای آمریکا به رغم تحریک او به شورش را به چالش کشید.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سناتور دموکرات ایالت کنتیکت که از تبرئه شدن دونالد ترامپ از استیضاح در سنا ناراضی است، رای سناتور‌های آمریکایی را در خصوص پرونده شورش زیر سوال برد.

سناتور کریس مورفی با برشمردن اقدامات خلاف قانون رئیس جمهور سابق آمریکا که در نهایت به باز شدن پرونده استیضاح وی در سنا خاتمه شد، نوشت: او سعی کرد با قلدری مقامات ایالتی را به لغو نتیجه انتخابات وادار کند. وقتی این کار بی نتیجه ماند، او در روز شمارش آرا در کنگره، جمعیتی خشمگین را سازماندهی کرد، آن‌ها را شوراند و به سوی کنگره فرستاد. وقتی خشونت (در کنگره) پا گرفت، او جشن برپا کرد.

سناتور ایالت کنتیکت در پایان پیام توئیتری خود این سوال را پیش کشید که «اگر این اقدامات شایسته استیضاح نیست، پس چه کاری قابل استیضاح خواهد بود؟»

چهارمین جلسه محاکمه ترامپ شامگاه شنبه با رای به تبرئه او پایان یافت. در حالیکه دموکرات‌ها پس از یورش حامیان افراطی ترامپ به کنگره آمریکا فرصت را برای رو کردن دوباره پرونده استیضاح وی غنیمت شمردند، در جلسه دیشب تنها توانستند ۷ سناتور جمهوری خواه را با خود همراه کنند. ترامپ تنها رئیس جمهور آمریکاست که دوبار استیضاح و هر دوبار تبرئه شده است.

رای سنای آمریکا به تبرئه ترامپ، آرزوی دموکرات‌ها برای پیچیدن تومار زندگی سیاسی وی را به باد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار