پلوسی: آمار قربانیان کرونا در آمریکا بسیار غم انگیز است/ سطح اشتغال زنان رنگین پوست مناسب نیست

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از سطح اشتغال زنان رنگین پوست در این کشور انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از‌ای پی تی ان، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: وضع زنان رنگین پوست از نظر اشتغال به مراتب بدتر از زنان سفید پوست است.

بر این اساس، پلوسی تاکید کرد: روسای کمیته‌های مختلف جلسات خود را سازماندهی و برگزار می‌کنند تا لایحه‌ای را که پیش بینی می‌کنیم به زودی به قانون بدل شود، آماده کنند. این طرح نجات آمریکا است. این طرح را رئیس جمهور بایدن به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای پاسخگویی به نیاز‌های مردم آمریکا ارائه کرده است. بحران‌های همه گیری کرونا و اقتصادی همچنان نقش مخربی بر زندگی مردم دارند.

وی افزود: دیروز رئیس بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد که نرخ واقعی بیکاری ۱۰ درصد است. این همانند وضع زمان رکود بزرگ است. او در سخنرانی خود برای احیای اقتصادی گفت که سیاستگذاری مالی یک ابزار ضروری برای این وضع است.

پلوسی گفت: همان طور که رئیس بانک مرکزی تاکید کرد، با توجه به شمار افرادی که کار خود را از دست داده اند و تلاش برخی برای یافتن کار در دوره همه گیری و وضعیت اقتصادی ناشی از آن و دوران پساکرونا، ما به یک سازو کار موفق برای اشتغال آفرینی بیش از سیاست‌های حمایت مالی نیاز داریم. این به یک تعهد وسیع و گسترده در سطح جامعه نیازمند است.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خاطر نشان کرد: ما به طور ویژه به این موضوع که چگونه زنان تحت تاثیر کرونا قرار گرفته اند، علاقمندیم. من همچنین به تاثیرات این لایحه بر روی زنان علاقمند هستم. بیش از ۲.۳ میلیون نفر از زنان به صورت دائمی به خاطر همه گیری کرونا کار خود را از دست داده اند. از جمله آن‌ها یک میلیون نفر مادر هستند. این موضوع سبب می‌شود که تایید این لایحه بسیار مهم باشد، زیرا این موضوع تاثیر زیادی بر روی مراقبت از فرزندان دارد؛ بنابراین مادران و پدران و فرزندان می‌توانند به سر کار بازگردند. ما تعهد زیادی بر عهده داریم که فرزندانمان به مدرسه بازگردند. ما باید راه بازگشت مادران بر سر کارشان را هموار کنیم.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه گفت: در ماه گذشته (ماه ژانویه) حدود ۸۰ درصد از کارگرانی که کار خود را از دست دادند، زنان بودند. در ماه دسامبر هم ۹۰ درصد از کارگرانی که کار خود را از دست دادند، زن بودند. هم اکنون میزان مشارکت زنان به عنوان نیروی کار تنها ۵۷ درصد است. این پایین‌ترین میزان مشارکت زنان در ۳۳ سال گذشته است. وضعیت برای زنان رنگین پوست در آمریکا به مراتب بدتر است.

پلوسی گفت: آمار دیگری که بسیار غم انگیز است، این است که تاکنون ۴۷۰ هزار نفر از آمریکایی‌ها به خاطر همه گیری ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار