درخواست پلوسی برای محافظت از اعضای کنگره

پس از حمله به کنگره در اوایل سال میلادی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار افزایش اقدامات برای تضمین امنیت نمایندگان شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه در نامه‌ای به هم حزبی‌های خود در حزب دموکرات، خواستار افزایش اقدامات برای امنیت نمایندگان کنگره شد که در شهر واشنگتن دی سی تردد می‌کنند.

او تأکید کرد قانونگذاران، نیازمند تشکیل کمیسیونی مانند کمیسیون بررسی حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ برای بررسی حمله‌ای که به ساختمان کنگره آمریکا صورت گرفت، هستند.

پلوسی در نامه خود نوشت: «امنیت مجتمع کنگره آمریکا و همه افرادی که در آن کار می‌کنند، بیشترین اهمیت را دارد. محافظت از کنگره که قلب دموکراسی ما محسوب می‌شود برای تقویت فعالیت‌های ما بر اساس قانون اساسی به منظور خدمت به افرادی که ما افتخار نمایندگی آن‌ها را داریم، ضروری است. مشخص است که ما باید یک کمیسیون مانند کمیسیون حوادث ۱۱ سپتامبر ایجاد کنیم تا درباره حقایق، دلایل و امنیت مربوط به حمله تروریستی ۶ ژانویه تحقیق کند.»

پلوسی گفت: «کارشناسان در حال بررسی کامل وضعیت امنیتی فعلی با توجه به هرج و مرجی هستند که در ساختمان کنگره اتفاق افتاد. پیش بینی می‌شود روند بررسی تا ۵ مارس ادامه یابد.»

این گزارش شامل کنترل و فرماندهی، آمادگی عملیاتی و همکاری بین نهاد‌ها و زیرساخت امنیتی است.

طرفداران دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا در ۶ ژانویه پس از برگزاری تجمعی در واشنگتن به داخل ساختمان کنگره یورش بردند و اعضای کنگره مجبور شدند مدت چند ساعت در قرنطینه باشند. در نتیجه این شورش، ۵ نفر جان باختند.

پس از آن که نیرو‌های پلیس، شورشیان را از ساختمان کنگره بیرون کردند، کنگره پیروزی جو بایدن از حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری را تأیید کرد.

مجلس نمایندگان آمریکا، ترامپ را به اتهامات تحریک به خشونت استیضاح کرد. سنا نیز قرار است محاکمه استیضاح ترامپ را هفته آینده برگزار کند. بایدن از اظهار نظر مستقیم در خصوص این موضوع خودداری و اشاره کرده است تصمیم گیری در این باره به عهده کنگره است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار