ترامپ برای جلسه استیضاح خود وکیل انتخاب کرد

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا دادستان ایالت کارولینای جنوبی را به‌عنوان وکیلِ جلسه استیضاح خود انتخاب کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، برای جلسه استیضاح خود در سنای آمریکا وکیل برگزیده است.

«لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه کارولینای جنوبی، امروز (جمعه) اعلام کرد «بوچ باورز» دادستان این ایالت، به‌عنوان وکیل در جلسه استیضاح ترامپ در مجلس سنا حضور خواهد داشت.

گراهام در سخنان خود در جمع خبرنگاران گفت: «ترامپ قرار است یک تیم حقوقی خبره را به‌کار گیرد؛ به نظرم باورز یکی از اصلی‌ترین افراد این تیم خواهد بود. من او را مدت‌ها است می‌شناسم و مرد بسیاری پرقدرتی است. به مرور زمان تیم ترامپ مشخص خواهد شد.»

روز گذشته «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد زمان آغاز استیضاح ترامپ را به مجلس سنا اعلام خواهد کرد.

پلوسی همچنین گفت: «ترامپ حملات اخیر به کنگره آمریکا را تحریک کرده و این قابل چشم‌پوشی نیست.»

حزب جمهوری‌خواه آمریکا پیش از این گفته بود: «استیضاح رئیس‌جمهوری که کاخ سفید را ترک کرده، قانون اساسی را زیر سوال برده و در کشور شکاف و دو دستگی را بیشتر خواهد کرد.»

ماه گذشته طرح استیضاح دونالد ترامپ رسماً کلید خورد. طرح استیضاح ترامپ به‌دلیل تحریک او برای حمله طرفدارانش به کنگره صورت می‌گیرد. هزاران نفر از طرفداران ترامپ چند هفته پیش از برگزاری مراسم تحلیف بایدن و به‌منظور جلوگیری از تأیید نتایج انتخابات ریاست جمهوری از سوی کنگره، با خشونت به ساختمان کنگره آمریکا حمله کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار