بازگشت همسر الکسی ناوالنی به آلمان

همسر الکسی ناوالنی، منتقد کرملین به آلمان بازگشت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ایندیپندنت، گزارش‌ها حاکی از آن است «یولیا ناوالنی» همسر الکسی ناوالنی، منتقد کرملین برای دیداری خصوصی به آلمان بازگشته است. این سفر تنها چند ساعت پس از آن صورت می‌گیرد که مقامات روسیه دستور بازداشت یکی از دستیاران ارشد الکسی ناوالنی را صادر کردند.

خبرگزاری ریانووستی روسیه به نقل از یکی از مسافرانی که در همان پرواز بوده، گزارش داد همسر این منتقد کرملین چهارشنبه شب در بخش ترانزیت فرودگاه پیش از عبور از بخش کنترل مرزی، منتظر مانده بود.

این در حالی است که نه یولیا ناوالنی، همسر منتقد کرملین و نه تیم وی خبر این سفر را تأیید نکرده اند. نشریه اشپیگل آلمان به نقل از وکیل یولیا ناوالنی اعلام کرد که وی گفته اطلاعی ندارد که موکل وی آیا به واقع به آلمان سفر کرده است یا خبر.

همچنین بر اساس پایگاه «فلایت رادار ۲۴»، یک پرواز متعلق به شرکت لوفت‌هانزا که از «فرودگاه دوموده‌دوو» در مسکو به پرواز درآمده بود، اندگی پس از ساعت ۱۸ به وقت محلی (۱۷:۰۰ به وقت گرینویچ) در فرانکفورت بر زمین نشست. این تنها پرواز بود که میان فرودگاه دوموده‌دوو و فرانکفورت در روز چهارشنبه به انجام رسید.

پایگاه خبری ایندیپندنت اعلام کرد در صورتی که این خبر درست باشد، مشخص نیست چرا یولیا ناوالنی، همسر الکسی ناوالنی روسیه را ترک کرده و چرا او بجای پرواز به برلین- جایی که او به همراه همسرش ۵ ماه در آنجا بودند و همسرش دوره درمانی خود را پس از آنچه مسمومیت به وسیله سم نوویچوک خوانده می‌شود، آنجا گذراند- به فرانکفورت رفته است.

روز گذشته رسانه‌های خبری اعلام کرده بودند روسیه حکم بازداشت بین‌المللی برای لئونید ولکوف، یکی از متحدان الکسی ناوالنی منتقد کرملین را که هم اکنون در خارج از روسیه مستقر است، صادر کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار