روسیه: نزدیکان ناوالنی به کشورشان خیانت کردند

وزارت خارجه روسیه نزدیکان مخالف دولت مسکو را به علت مذاکره با غرب برای تحریم دولت، به خیانت متهم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد نزدیکان الکسی ناوالنی متهم به خیانت به کشور خود هستند.

بنا به گزارش خبرگزاری ریانوستی، وزارت خارجه روسیه می‌گوید متحدان مخالف دولت روسیه با غرب درحال مذاکره بر سر تحریم مسکو هستند. بنا به اعلام وزارت خارجه روسیه، آن‌ها تحریم کشور خود را به دلیل زندانی شدن ناوالنی با کشور‌های غربی به مشورت گذاشته اند.

دادگاه مسکو سه شنبه گذشته بعد از بررسی اتهامات ناوالنی، منتقد غربگرای کرملین را به دلیل نقض شرایط آزادی مشروط و جرایم امنیتی به ۳.۵ سال حبس محکوم کرد. شهریور سال جاری الکساندر ناوالنی در یک پرواز داخلی در سیبری بیمار شد و به کما رفت؛ او در همان شرایط با هواپیما به بیمارستانی در برلین منتقل شد. طبق ادعای پزشکان آلمانی، آزمایش‌ها حاکی از مسمومیت ناوالنی با یک عامل عصبی بود؛ در آن زمان گفته می‌شد این آزمایش‌ها در سه کشور مختلف انجام شده است، از این رو دولت‌های غربی از روسیه خواستند تا در این باره توضیح دهد.

از آن زمان این مسئله مورد مناقشات بسیاری قرار گرفته و روسیه بار‌ها تاکید کرد که اظهارات خصمانه متعددی علیه روسیه در پرونده ناوالنی مطرح شده است. اخیرا مسئولان روسیه الکسی ناوالنی را پس از ورود به مسکو بازداشت کردند. بازداشت ناوالنی با اخراج  دیپلمات های روسی از چند کشور اروپایی و اقدام متقابل مسکو همراه شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار