کرملین: اخراج دیپلمات‌های روسی از برخی کشور‌های اروپایی اقدامی غیرقابل توجیه و خصمانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به اخراج دیپلمات‌های روسی از سه کشور اروپایی، این امر را اقدامی غیرقابل توجیه و خصمانه دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الجزیره، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه طی بیانیه‌ای و در واکنش به اخراج دیپلمات‌های این کشور از سوی آلمان، سوئد و لهستان، این امر را اقدامی غیر قابل توجیه و خصمانه توصیف کرد.

وی با تاکید بر اینکه رفتار‌های اینچنینی از سوی اتحادیه اروپا، زیرمجموعه اقدامات ضد روسی غرب است، گفت: مسکو این اقدامات را دخالت در امور داخلی کشور می‌داند. روسیه در این راستا تصمیم سیاسی اتخاذ نکرده و تنها طبق واقعیات موجود اقدام به اخراج دیپلمات‌های اروپایی کرده است.

زاخارووا تصریح کرد: غربی‌ها طی سالیان اخیر دلیلی برای اخراج دیپلمات‌های روسی از کشور خود ارائه نمی‌دادند در حالی که مسکو بصورت کاملا آشکار علت اخراج برخی از دیپلمات‌های کشور‌های مختلف را اعلام کرده است.

روز جمعه روسیه دیپلمات‌های سه کشور آلمان، لهستان و سوئد را بدلیل شرکت در تظاهرات در حمایت از الکسی ناوالنی (چهره غربگرای مخالف روس) عناصر نامطلوب خوانده و از این کشور اخراج کرده بود که واکنش این کشور‌ها را در پی داشت و آلمان، سوئد و لهستان شماری از دیپلمات های روسیه را اخراج کردند.


بیشتر بخوانید:



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار