آلمان: دادگاه لاهه صلاحیت بررسی جنایت صهیونیست‌ها در فلسطین را ندارد

وزیر امور خارجه آلمان در واکنش به تصمیم دادگاه لاهه مبنی بر رسیدگی به پرونده اراضی فلسطین اشغالی، اظهار کرد: دادگاه جنایی بین‌المللی در بررسی جنایت صهیونیست‌ها فاقد صلاحیت است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در واکنش به تصمیم دادگاه لاهه، مبنی بر رسیدگی به پرونده اراضی فلسطین اشغالی پیامی را در فضای توئیتر منتشر کرد و نوشت: دیدگاه حقوقی ما درباره صلاحیت دادگاه کیفری بین‌المللی در بررسی جنایت صهیونیست‌ها بدون تغییرباقی مانده است.

وی ادامه داد: این دادگاه، به دلیل عدم وجود عنصر دولت فلسطینی که مورد نیاز قوانین بین‌المللی است، صلاحیت قانونی رسیدگی به این موضوع را ندارد.

ماس همچنین افزود: ما از تشکیل دولت آتی فلسطینی به عنوان بخشی از راه‌حل دو دولت مذاکره شده توسط اسرائیلی‌ها و فلسطینیان حمایت می‌کنیم.

چندی پیش، دادگاه لاهه، در اقدامی به صلاحیت خود برای رسیدگی به پرونده اراضی فلسطین اشغالی رأی مثبت داده است.

گابی اشکنازی وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، نیز در تماس تلفنی با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و مدعی شده بود که؛ تصمیم دادگاه لاهه مبنی بر تحقیق درباره جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطین اشتباه و تبعیض‌آمیز است.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار