آیت‌الله شبستری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مردم کشورمان هیچ وقت از انقلاب خود بر نمی‌گردند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره حماسه ۲۲ بهمن توضیحاتی ارائه کرد.

آیت‌الله محسن مجتهد شبستری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  در گفت‌و‌گو با  خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به سالروز حماسه ۲۲ بهمن ماه و انقلاب اسلامی ایران درباره احساس مردم به انقلاب‌شان گفت: باعرض تبریک به مردم کشورمان به مناسبت سالروز حماسه ۲۲ بهمن، باید گفت انقلاب اسلامی ریشه و سابقه اسلامی داشته و مردم از جان و دل این انقلاب را پذیرفته‌اند، این انقلاب با فطرت انسانی تناسب دارد و رهبرش یک عالم وارسته است و با رهبری امام خمینی (ره) که عالی ترین مرجع شیعه بوده و با پشتیبانی ملت به وجود آمده و ملت هم آن را از صمیم دل پذیرفته اند.

او ادامه داد: انقلاب اسلامی یک رویداد فرمایشی نبود، بلکه یک تحول واقعی در جهان بود و مردم همواره بر عهد خود نسبت به آن ایستاده اند و با اینکه چهل و دو سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد هرگز این انقلاب و آرمان‌هایش را فراموش نخواهند کرد.

آیت الله شبستری افزود: البته امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا وضعیت حضور مردم کمی متفاوت است، اما سال‌های قبل شاهد بودیم که حضور مردم هر سال از سال قبل با شکوه تر می‌شد که نشان می‌دهد مردم نه تنها از انقلاب برنگشته‌اند، بلکه همواره به انقلاب علاقه بیشتری پیدا کرده و انقلاب اسلامی را از جان و دل پذیرفته اند و همواره در راه انقلاب خود فداکاری‌های بسیاری از خود نشان داده‌اند و همواره از فرمایشات رهبر خود پیروی کرده‌اند، همه اینها نشان می‌دهد که وسوسه‌های شیطانی افراد خارج نشین و برخی از معاندین داخلی در روحیه اکثریت مردم تاثیرگزار نبوده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: البته مشکلات اقتصادی وجود دارد اما مردم ما به خوبی واقف هستند که این مشکل به سبب تحریم‌های آمریکا و ضعف‌های مدیریتی مسئولان است که انشالله هر دو رفع خواهد شد و مردم وضعیتشان بهبود خواهد یافت، اما مردم چون به استقلال و امنیت خود علاقه دارند از انقلاب برنگشته و روز به روز هم علاقه‌شان به این انقلاب افزایش یافته است.

او درباره دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران هم گفت: عمده‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی ما استقلال کشور بود که باعث شد که ما از استعمار خارجی و استبداد داخلی رهایی پیدا کنیم، از نظر مادی هم صنایع دفاعی و پزشکی ما در رشته‌های مختلف دستاوردهای خوبی داشته و سد سازی و نیروگاه‌های بسیاری هم ساخته شده است. در کل پیشرفت‌ها در عرصه‌های بسیاری بوده که بسیاری هم قابل بیان نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: وضعیت کشور قبل از انقلاب از همه نظرها نظیر فناوری، علمی ، صنعتی و ... اصلا قابل مقایسه با بعد از انقلاب  نیست و ما در بسیاری از جهات خودکفا شدیم؛ کمااینکه ما در زمان جنگ به دلیل وابستگی شدید که در زمان پهلوی وجود داشت حتی سیم خاردار هم نمی‌توانستیم تولید کنیم؛ ولی الان بسیاری از صنایع ما آنقدر پیشرفت داشته که محصولات ما به خارج از کشور صادر می‌شوند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/‌  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عباس گودرزی
۲۰:۴۳ ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
سلام برادر بزرگوار پس این اشرافگران ، احتکارکنندگان : مسکن ، مغازه ، املاک مسکونی ، لوازم ساختمانی و خانگی ، قاچاق چیان ارز ، سکه و ... کجایی هستند ؟ که ارزش های انقلاب را لگد مال کرده اند ؟ نکند صهیونیست هستند و می خواهند اسرائیلی نو در کشور تشکیل دهند و انقلابیون در خواب تشریف دارند ؟ امروز باید به کارنامه انقلاب برگردیم و ببینیم شعائر انقلاب چه بودند و اکنون در اجرا چگونه ایم . عدالت علی ع و کاهش فاصله طیقاتی و مبارزه با فئودال ها و لیبرال ها از اصلی ترین شعائر توسط امام خمینی ره بود . به نظر شما چند درصد به این اهداف رسیده ایم یا دور شده ایم ؟ خبر نگاران جوان لطفا پیگیر پاسخ منطقی برای رفع شبهه باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۰۱ اسفند ۱۳۹۹
افرین اقای گودرزی
آخرین اخبار