رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور:

پاسخ ایران به صهیونیست‌ها دستاوردی است که در سرنوشت این رژیم تاثیر خواهد داشت

سردار جلالی گفت: پاسخ مشروع، قانونی و هوشمندانه ایران به تجاوز رژیم صهیونیستی، دستاوردی است که در آینده و سرنوشت این رژیم تاثیر خواهد داشت.

سردار غلامرضا جلالی در گردهمایی فرماندهان ارشد پدافند غیرعامل مناطق ویژه نفتی با اشاره به عملیات طوفان‌الاقصی و تاثیر راهبردی آن بر منطقه و جهان، تصریح کرد: جهان غرب با حمایت از اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه در واقع تمام آبروی خود را بر سر این رژیم قمار کرد و ماهیت پوچ حقوق بشر آمریکایی را برای جهانیان برملا کرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور وی با اشاره به حمله صهیونیست‌ها به کنسولگری ایران در سوریه، اظهار کرد: پاسخ مشروع، قانونی و هوشمندانه جمهوری اسلامی به این تجاوز و تنبیه رژیم صهیونیستی، دستاوردی است که در آینده و سرنوشت این رژیم تاثیر خواهد داشت.

وی  با تاکید بر ضرورت آمادگی زیرساخت‌های حیاتی در برابر تهدیدات ترکیبی، گفت: نمونه این تهدیدات را در حمله تروریستی به خطوط انتقال گاز دیدیم که با اقدام به موقع صنعت نفت و گاز، پیامد‌های آن مدیریت شد.

وی با بیان اینکه از مهمترین موضوعات در وابستگی متقابل زیرساختی، مدیریت پیامدهاست، یادآور شد: برگشت‌پذیری زیرساخت پس از حادثه، از جمله ظرفیت‌هایی است که باید برای تقویت چابکی و توانمندی‌هایش در زیرساخت‌ها، اقدامات اساسی انجام شود. همچنین از موضوعات مهم در وقوع حوادث، تعیین سخنگوی واحد برای حوادث است تا با مدیریت درست رسانه، شاهد کمترین میزان به خطر افتادن امنیت روانی جامعه با مدیریت اخبار باشیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه مهمترین مسئولیت فرماندهان ارشد پدافند غیرعامل مناطق نفتی، فرماندهی مدیریت بحران حادثه است، ادامه داد: این فرماندهان با توجه به اختیارتشان باید بتواند با تهیه و ارائه طرح و برنامه مناسب «پاسخ اضطراری به حوادث» حادثه و پیامد‌های آن را مدیریت کنند. این برنامه در واقع باید واکنش و پاسخ مناسب به سناریوی تهدیدات پایه را برای زیرساخت مربوطه ترسیم کند.

جلالی افزود: مسئولیت بعدی فرماندهان ارشد پدافند غیرعامل مناطق نفتی، جلوگیری از قطع خدمات رسانی ناشی از حوادث و تهدیدات است. اگر حادثه‌ای اتفاق افتاد، کارکرد زیرساخت نباید قطع شود تا شاهد تداوم کارکرد زیرساخت مورد نظر باشیم.

جلالی گفت: برگشت‌پذیری زیرساخت باید مورد توجه این فرماندهان باشد تا اگر حادثه به هر دلیلی اتفاق افتاد، به سرعت تعمیرات لازم صورت گیرد و زیرساخت به کارکرد خود بازگردد. مدیریت پیامد، کاهش آسیب پذیری و مدیریت وابستگی‌ها نیز یکی از اقداماتی است که باید در دستور کار فرماندهان ارشد پدافند غیرعامل مناطق نفتی قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
رییس پدافند غیرعامل کشور یعنی رییس گروه ضربت و عکس العمل فوری کشور ۷۰ کیلو اضافه وزن داره
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۳:۳۶ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
غلامرضا تشکر تشکر
Iran (Islamic Republic of)
فریدون
۱۳:۳۰ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جلالی تو دیگه از کجا پیدات شد بعد از یک ما تازه از خواب بیدار شدی پیام صادر می کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
چه دست اوردی جز رزمایش مجانی برای اسراببل اگر اسراییل کمی ترس داشت با بی خاصییتی موشکها ان ترس هم ریخت سیصد تا موشک
آخرین اخبار