نسخه بیماران در ۸۱ درصد از مراکز خصوصی مازندران الکترونیکی پیچیده شد

نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در بیش از ۸۱ درصد از مراکز خصوصی طرف قرارداد با بیمه سلامت مازندران عملیاتی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،دکتر رسول ظفرمند مدیرکل بیمه سلامت مازندران با بیان اینکه نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در بیش از ۸۱ درصد از مراکز خصوصی طرف قرارداد با بیمه سلامت استان عملیاتی شد، گفت:نسخه الکترونیک صادر شده توسط پزشکان بخش خصوصی شامل تجویز دارو و خدمات در داروخانه‌ها و موسسات پاراکلینیک بوده و خدمات مورد نیاز به بیمه شدگان ارائه شد.

او افزود: در این طرح فرآیند رسیدگی و بررسی اسناد و نسخ به صورت برخط و توسط سامانه انجام می‌پذیرد که این امر موجب سرعت در عملیات پرداخت به موسسات را در بر دارد.

دکتر ظفرمند یکی از مزیت‌های نسخه نویسی الکترونیکی را دریافت برخط حق و حقوق پزشکان طرف قرارداد برشمرد و گفت: ثبت و نگهداری اطلاعات مراجعه به پزشکان، مراجع تشخیصی و داروخانه‌ها و ایجاد پرونده الکترونیک سلامت برای بیماران از دیگر مزیت‌های نسخه نویسی الکترونیکی است که سبب می‌شود سیر درمان بیمار در یک مسیر علمی قرار گیرد.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد در حال حاضر علاوه بر افزایش صدور تعداد نسخه‌ها، فروش اقلام دارویی و ارائه خدمات نیز بدون نسخه و به صورت الکترونیک در استان در حال انجام می‌باشد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار