نقش نسخه نویسی الکترونیک در تجویز منطقی دارو

اگر طرح نسخه‌ نویسی الکترونیک به درستی اجرا شود موجب تجویز منطقی دارو می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، دکتر ظفرمند مدیرکل بیمه سلامت مازندران در جلسه هم اندیشی و هماهنگی بررسی روند اجرای نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی با حضور جمعی از مسئولان و کارشناسان کشوری و استانی، گفت: چنانچه طرح نسخه‌نویسی الکترونیک به درستی اجرا شود در درجه اول موجب تجویز منطقی دارومی شود.

او از نسخه پیچی الکترونیکی به عنوان راهکار کنترل خطا‌های نسخه نویسی نام برد و افزود: قطعا با استفاده از این سیستم می‌توان میزان خطا‌ها و اشتباهات در نسخه نویسی دستی را برطرف کرد.

ظفرمند گفت: با توجه به اجرای برنامه پزشک خانواده در استان‌های مازندران و فارس و الزامات قانونی خاصی که بر این طرح برقرار است ما را بر آن داشت تا موضوع نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک را در سطح یک و پزشک خانواده شهری با جدیت بیشتری پیگیری کنیم.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران با بیان اینکه طرح کشوری نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک باید در تمامی مطب‌ها و مراکز طرف قرارداد با بیمه سلامت استان اجرایی شود، افزود: این طرح الکترونیکی نقش مهمی در کمک به ارایه خدمات بهتر و آسان‌تر به بیمه شدگان دارد ضمن اینکه موجب شفافیت هرچه بیشتر در ارائه خدمات شده و پرداختی‌ها به مشارکت کنندگان در این طرح نیز به موقع، منظم‌تر و سریع‌تر انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار