بیمه سلامت در فکر پیچیدن نسخه کرونا

با اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک در شرایط کرونایی، میزان مراجعه افراد به مراکز درمانی کمتر می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،دکتر رسول ظفرمند مدیر کل بیمه سلامت مازندران با بیان آغاز طرح نسخه نویسی الکترونیک از هفته آینده در استان،گفت:با اجرای این طرح در شرایط کرونایی، میزان مراجعه افراد به مراکز درمانی کمتر می‌شود.
 
او افزود:در طرح نسخه نویسی الکترونیک، بیمار با مراجعه به پزشک تحت پوشش این طرح و با ارائه کد ملی به صورت الکترونیکی نسخه دریافت کرده و این نسخه در داروخانه‌ها و مراکز درمانی قابل واخواهی است.

دکتر ظفرمند گفت:برای اینکه مردم دچار مشکل نشوند فعلا در این بازه زمانی پزشکان نسخه را در کاغذ هم ثبت کرده که در صورت قطع شدن اینترنت و یا سیستم مردم از خدمات محروم نشوند.

او افزود: در این طرح ۹۵ درصد پزشکان عمومی، متخصص و فوق تخصص ، ۵۰ درصد داروخانه و ۹۷ درصد آزمایشگاه‌ها و تصویربرداری‌های استان مشارکت دارند.

مدیر کل بیمه سلامت مازندران گفت: نرم افزار نسخه‌نویسی الکترونیکی که قابلیت نصب در تلفن همراه، تبلت، لپ تاپ و رایانه‌ها را دارد، به صورت رایگان در اختیار همه پزشکان، بیمارستان‌ها و موسسات دولتی و بخش خصوصی طرف قرار داد با بیمه سلامت استان قرار گرفته است.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار