تایید صلاحیت نماینده پیشنهادی آمریکا در سازمان ملل ازسوی کمیته روابط خارجی سنا

صلاحیت «لیندا توماس گرینفیلد» برای نمایندگی آمریکا در سازمان ملل در کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا تایید شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، صلاحیت «لیندا توماس گرینفیلد» برای تصدی سمت نمایندگی آمریکا در سازمان ملل با ۱۸ رأی موافق و ۴ رأی مخالف در کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا تایید شد.

او برای تصدی این سمت باید از کل مجلس سنا هم رأی اعتماد بگیرد. رأی‌گیری برای تایید صلاحیت او در صحن عمومی سنا طی روز‌های آینده انجام می‌شود.


بیشتر بخوانید:


این در حالی است که مجلس سنای آمریکا روز چهارشنبه (۱۵ بهمن ماه) نشست رای‌گیری برای تایید «لیندا توماس گرینفیلد»، گزینه پیشنهادی «جو بایدن» برای نمایندگی آمریکا در سازمان ملل را به دلیل اظهارات وی درباره چین طی یک سخنرانی در سال ۲۰۱۹، به تعویق انداخته بود.

«تد کروز»، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی خواستار تعویق رای‌گیری شد و کمیته امور خارجی سنا نیز رای‌گیری برای تایید گرینفیلد را به تعویق انداخت.

لیندا توماس در جلسه استماع خود چین را «دشمن راهبردی» آمریکا توصیف کرده، اما تد کروز می‌گوید درباره این موضوع که وی در برابر چین مواضع ملایم‌تری داشته باشد، نگران است.

گرینفیلد در سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ در دولت اوباما سمت دستیار وزیر خارجه در امور آفریقا را عهده‌دار بود.

او هفته گذشته در جلسه بررسی صلاحیتش در مجلس سنا وعده داد با آنچه به ادعای او «مواضع ضد اسرائیلی در مجامع بین‌المللی» است مقابله خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار