هیل گزارش داد:

اختلافات میان اعضای جمهوریخواه در حال افزایش است

نشریه آمریکایی هیل در گزارشی از تشدید اختلافات میان اعضای حزب جمهوریخواه به ویژه سناتورهای با نفوذ این حزب نوشت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان پایگاه خبری "هیل" در تحلیلی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: اختلاف میان دو جمهوریخواه ارشد در کنگره آمریکا این هفته افزایش یافت، این تشدید اختلافات پس از آن صورت گرفت که «میچ مک کانل» رهبر اقلیت جمهوریخواه سنا در اقدامی غیرمعمول درگیر جدالی شد که «کوین مک کارتی» رهبر اقلیت جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان تلاش می‌کرد آن را فرو بنشاند.

مک کانل ظرف مدت یک ساعت دو بیانیه جداگانه منتشر کرد که در یکی از آن‌ها تئوری‌های توطئه "احمقانه" «مارجوری تیلور گرین» از حامیان جنبش کیوانان طرفدار ترامپ را محکوم کرد و در دیگری از «لیز چنی» عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان تمجید کرد که پس از رای به استیضاح ترامپ با واکنش‌های تند وفاداران رئیس جمهور پیشین مواجه شده است.

این اتفاقات در واقع اختلاف نادر و روز افزونی را میان رهبران ارشد جمهوریخواه در هر دو مجلس ایجاد کرده است، آن هم در زمانی که جمهوریخواهان در تلاشند مقابل برنامه‌های جاه طلبانه جو بایدن رئیس جمهور جدید و دموکرات آمریکا متحد شوند.

این دو بیانیه مشکلاتی را برای مک کارتی که از متحدان نزدیک ترامپ محسوب می‌شود، ایجاد کرده است. وی میان دو گروه از جمهوریخواهان مجلس نمایندگان که از ترامپ پس از حمله به کنگره دفاع و گروه دیگری که از وی انتقاد می‌کنند، گرفتار شده است.

اختلاف میان مک کانل و مک کارتی همچنین منعکس کننده منافع سیاسی و ساختار قدرت کاملا متفاوت در مجلس نمایندگان است، جایی که بیش از نیمی از جمهوریخواهان بر اساس ادعا‌های دروغ ترامپ درباره تقلب گسترده در انتخابات، به لغو نتایج انتخابات رای داده بودند و در سنا، جایی که شمار این افراد به دو رقم نرسید.

مک کارتی ادعا‌های دروغ ترامپ را درباره دزدیده شدن آرا پذیرفت، اما مک کانل مخالفت کرد و دقایقی قبل از حمله به کنگره هشدار داده بود که اگر نتایج انتخابات فقط به علت ادعا‌های حزب شکست خورده لغو شود، آمریکا وارد مارپیچ مرگ خواهد شد.

اما بعید است که مک کانل به محکومیت ترامپ رای دهد که هفته آینده با دومین استیضاح خود مواجه است. مک کانل روز سه شنبه هرگونه اختلاف با مک کارتی را رد کرد و گفت رابطه کاری خوبی با همتای خود در مجلس نمایندگان دارد. اما اظهارات تند مک کانل درباره گرین اوضاع را برای مک کارتی که تحت فشار شدید از سوی دموکرات‌ها و برخی از جمهوریخواهان برجسته قرار دارد، دشوار کرده است. مک کارتی قرار است این هفته با مارجوری تیلور گرین گفتگو کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار