تلاش جمهوریخواهان برای حذف ایلهان عمر از مجلس نمایندگان آمریکا

در مقابل تلاش دموکرات‌ها برای برکناری یکی از نمایندگان جمهوریخواه، جمهوریخواهان مجلس نمایندگان می‌کوشند تا ایلهان عمر، نماینده مسلمان و دموکرات را از کمیته‌های این مجلس حذف کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یاهو نیوز، درحالی که دموکرات‌ها در تلاش هستند تا تیلورگرین را هدف حمله قرار ‌دهند، نمایندگان جمهوریخواه هم تلاش می‌کنند ایلهان عمر را از کمیته‌های مجلس نمایندگان حذف کنند.

جمهوریخواهان مجلس نمایندگان این هفته در جنگی همانند تلاش دموکرات‌ها برای برکناری تیلور گرین از وظایفش، درصدد برکناری ایلهان عمر برآمدند.

اوایل این هفته استنی هویر، رهبر اکثریت مجلس نمایندگان به کوین مک کارتی، رهبر جمهوریخواهان اخطار داد که ظرف ۷۲ ساعت گرین را از وظایف خود در کمیته‌ها برکنار کند و گرنه دموکرات‌ها این موضوع را در صحن مجلس مطرح خواهند کرد.

هفته گذشته انتصاب گرین در کمیته آموزش و کار و کمیته بودجه مجلس نمایندگان خشم دموکرات‌ها را برانگیخت. آن‌ها اعلام کردند به دلیل فیلمی مربوط به حادثه ۲۰۱۹ که اخیرا منتشر شده است و در آن نشان داده می‌شود که وی یکی از بازماندگان حادثه تیراندازی در دبیرستان استونمن داگلاس را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد، صلاحیت وی رد خواهد شد. وی در این فیلم گفته بود جورج سوروس به این بازمانده پول پرداخت کرده است. وی همچنین در سال ۲۰۱۸ در مطلبی که در فیس بوک منتشر شد، موافقت خود را با این موضوع اعلام کرد که تیراندازی‌های سندی هوک و استونمن داگلاس مرحله به مرحله اجرا شده اند.

به گزارش پولیتیکو، مک کارتی سه شنبه شب با گرین دیدار کرد و به او گفت که یا باید عذرخواهی کند یا دست کم از یکی از سمت هایش در کمیته‌های مجلس نمایندگان برکنار شود وگرنه این موضوع در صحن مجلس به رای گذاشته خواهد شد.

مجلس نمایندگان قرار است این هفته اقدامی انجام دهد که در آن خواستار برکناری گرین از سمت هایش می‌شود. این درحالی است که به گزارش فاکس نیوز، جمهوریخواهان هم خواستار برکناری ایلهان عمر از سمت هایش به دلیل رفتاری شده اند که انجام داده است.

جمهوریخواهان مدعی شده اند که عمر سخنان ضد یهودی بر زبان آورده است که می‌تواند زمینه ساز اخراج وی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار