توسط سپاه پاسداران صورت گرفت؛

رونمایی از نسل جدید جلیقه ضدگلوله کلاس IIIA

با حضور سردار سرتیپ پاسدار علی کوهستانی، مسئول سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه از نسل جدید جلیقه ضد گلوله کلاس IIIA در همدان رونمایی شد.

رونمایی از نسل جدید جلیقه ضدگلوله کلاس IIIAبه  گزارش  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  امروز سه شنبه ۱۴ بهمن ماه همزمان با سومین روز از ایام الله دهه فجر با حضور سردار سرتیپ پاسدار علی کوهستانی، مسئول سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه از نسل جدید جلیقه ضد گلوله کلاس IIIA در همدان رونمایی شد.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان در این آیین گفت: امروز می‌خواهیم از جوانانی تجلیل کنیم که راه را برای آینده ما باز می‌کنند و مایه افتخار استان هستند. شاید قبل از انقلاب اسلامی، وقتی صحنه‌های تیره و تاریک را می‌دیدیم باورمان نمی‌شد که روزی در زمینه‌های مختلف استقلال به دست آوریم.

سردار مظاهر مجیدی افزود: نخست وزیر دولت طاغوت با تمسخر به ما گفته بود که ایرانی‌ها توان ساخت کوچکترین وسایل را هم ندارند، چه برسد در فناوری‌های جدید ورود کنند، در واقع آن‌ها می‌خواستند شرافت، بزرگی و بزرگ منشی مردم ایرانیان را فرو بشکنند، اما خداوند کمک کرد و با پیروزی انقلاب اسلامی توانستیم راه بزرگی را برای آینده خود باز کنیم.

وی با بیان اینکه سه اصل خداباوری، خودباوری و مردم‌باوری باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد، خاطرنشان کرد: این روز‌ها سالگرد عملیات والفجر ۸ است و این عملیات در جایی انجام شد که کسی باور نمی‌کرد آنجا بتوان عملیات نظامی انجام داد، در حقیقت اراده بر این بود که باید این عملیات برای حفظ نظام اسلامی انجام گیرد.

مجیدی با اشاره به اینکه اینکه توانستیم انقلاب اسلامی را با اراده مردم خود به ثمر برسانیم و در جایی که ابرقدرت‌های شرق و غرب عنوان داشتند دین افیون ملت‌هاست، کسی باور نمی‌کرد در آن شرایط حاکم بر جهان حکومت دینی ایجاد شود، اظهار کرد: وقتی جهان در شرایطی بود که نامی از دین نبود با پیوند امت و امام به سمت برپایی انقلاب دینی رفتیم و خداوند نیز به این مسیر عنایت داشت. خیلی‌ها منتظر بودند بعد از مدتی این انقلاب به سمت یکی از ابرقدرت‌ها برود و تاریخ جهان بر این باور بود که هر انقلابی مانند انقلاب فرانسه برای تداوم خود باید به یکی از قدرت‌های بزرگ تکیه می‌کرد.

وی ادامه داد: خیلی‌ها منتظر بودند ببینند ما به کجا می‌خواهیم تکیه کنیم، اما با شعار «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» پیش رفتیم و ادامه این شعار برای استکبار خطرآفرین شد و آن‌ها کم کم متوجه شدند این انقلاب روش و مسیر دیگری دارد بنابراین شروع به توطئه‌چینی کردند که البته خوشبختانه توطئه‌ها را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشتیم.

فرمانده سپاه همدان با بیان اینکه در جنگ نابرابر تحریم علیه کشور به خودباوری رسیدیم و آنچه امروز و آینده می‌تواند انقلاب را به مقصد برساند همین شعار خودباوری است، مطرح کرد: خوشبختانه امروز در حوزه‌های مختلف نظیر صنایع، پزشکی و دانش‌بنیان به پیشرفت‌های زیادی دست یافته‌ایم که حتی در ارتباط با بیماری کرونا خود به ساخت واکسن داخلی دست یافته‌ایم.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالحسین (ع) همدان نیز گفت: برنامه‌های بسیج در علم و فناوری در چهار محور پیاده می‌شود و ما به دنبال این هستیم گفتمان علمی در جامعه غالب شود چراکه رشد کشور در پیشرفت علم است.

ولی ابراهیمی با بیان اینکه تقویت بنیه علمی بسیجیان بسیار مهم است و به دنبال پرورش بسیجیان در تراز انقلاب اسلامی هستیم، اظهار کرد: کمک به مدیریت دانش، توان و چرخه علمی کشور از موضوعات حائز اهمیت است به طوریکه تولید علم در کشور به خوبی صورت می‌گیرد، اما برای اینکه علم به سفره‌ها بیاید باید تبدیل به فناوری شود و فناوری نیز تولید ثروت کند که در این راستا به دنبال عملی کردن ایده‌های بسیجیان هستیم.

وی با اشاره به اینکه کمک به تحول به ویژه در علوم انسانی مهم است چراکه بسیاری از مبانی علمی برگرفته از علوم غربی است و نمی‌تواند انسانی در تراز اسلامی تربیت کند بنابراین به دنبال تربیت انسانی در تراز اسلامی هستیم، مطرح کرد: خوشبختانه ایران امروز دستاورد‌های زیادی به دست آورده و این نتیجه تلاش جوانان است. قبل از انقلاب اسلامی رتبه علمی ما در جهان ۵۲ بود، اما در حال حاضر ۱۶ است و در منطقه نیز رتبه اول را داریم.

ابراهیمی با بیان اینکه افقی که مقام معظم رهبری در ۵۰ سال آینده ترسیم کردند این است که به رتبه اول علمی در جهان برسیم که امیدواریم به همت نخبگان و مسئولان محقق شود چراکه دست یافتنی است، به رتبه ۱۷ ارجاعات علمی ایران در جهان اشاره کرد و یادآور شد: قبل از انقلاب اسلامی تعداد اعضای هیئت علمی ۹۲۸۲ نفر بودند، اما امروز به ۸۰ هزار نفر رسیده اند.

وی با اشاره به اینکه نرخ باسوادی ایران قبل از انقلاب ۴۷ درصد بوده و در حال حاضر نزدیک به ۹۰ درصد از نعمت سواد برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: در حوزه سلول‌های بنیادی رتبه دوم، غنی‌سازی اورانیوم رتبه چهارم و المپیاد‌های جهانی رتبه هشتم را داریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار