طالبان: تداوم حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان خلاف توافقات کابل و واشنگتن است

سخنگوی دفتر سیاسی گروه طالبان با اشاره به طولانی شدت مدت زمان حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان، گفت: تداوم حضور این نظامیان کاملا بر خلاف توافقات صورت گرفته بین کابل و واشنگتن است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، محمد نعیم سخنگوی دفتر سیاسی گروه طالبان، طی مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی الجزیره، با اشاره به حضور نیرو‌های بیگانه بخصوص نظامیان آمریکایی در خاک کشور افغانستان اظهار کرد: مدت حضور این نیرو‌ها در کشور بسیار طولانی شده است و این موضوع کاملا بر خلاف توافقات بین کابل و واشنگتن است.

وی ضمن تاکید بر خروج همه نیرو‌های نظامی بیگانه از افغانستان طی توافق موجود، گفت: زمان قانونی حضور این نیرو‌ها در خاک افغانستان در اواخر ماه آوریل و اوایل ماه مه آینده به پایان می‌رسد و این نیرو‌ها باید افغانستان را ترک کنند.

سخنگوی دفتر سیاسی گروه طالبان ادامه داد: ما این انتظار را نداریم که طرف مقابل توافق بخواهد مفاد آن را نقض کرده و در افغانستان بماند.

محمد نعیم در ادامه ضمن هشدار نسبت به اینکه نقض توافقات صورت گرفته بین آمریکا و افغانستان به نفع هیچکدام از طرفین نیست، اظهار کرد: اجرای کامل این توافق سبب حل همه مشکلات موجود می‌شود و از این رو ما بر اجرای مفاد این توافق تاکید داریم.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
reza
۱۱:۰۹ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
جناب محمدنعیم: ایالات منفرده آمریکا درست با تکیه و اتکال به مفاد همین توافق نامه است که سالیان سال است بطور مخفی و ناپیدا از القاعده پشتیبانی میکند و برادرکشی را بین افغانی ها نهادینه کرده و اقوام و طوایف وقبائل مختلف را به جان هم انداخته و افغانی را با دستان افغانی از بین میبرد و با کشتارهای دسته جمعی آنان را به قتل میرساند تنها راه رهائی از اینگونه مشکلات گفتگوهای افغانی-افغانی و اتحاد و وحدت تمام طوایف و قبائل و اقوام مختلف افغانی است که همه با اتحاد هم علیه دشمن مشترک یعنی ارتش سنتکام اشغالگرآمریکا مواضع مشترک بگیرند تا افغانستانی آزاد و مستقل توسط افغانستانی ها اداره شود و تنها راه بدون هزینه برای ارتش سنتکام اشغالگرآمریکا در خاک افغانستان ترک خاک های اشغالی و برچیده شدن پایگاه های کوچک و بزرگ آمریکائی است و بدون فوت وقت و خریدن زمان همانطور که به افغانستان آمده اند به خاک آمریکا برگردند.........
آخرین اخبار