پنتاگون: ایران هنوز بازیگری مخرب است

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در نخستین کنفرانس خبری در دولت جدید بایدن، با تکرار اتهامات بی‌اساس ایالات متحده علیه کشورمان مدعی شد ایران هنوز بازیگری مخرب در خاورمیانه است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در نخستین کنفرانس خبری این وزارتخانه در دولت جدید آمریکا به ریاست جو بایدن اتهامات بی‌اساس ایالات متحده علیه کشورمان را تکرار کرد.

جان کربی مدعی شد: ایران هنوز بازیگری مخرب است و همچنان از تروریسم و اقدامات خشونت‌بار در سراسر خاورمیانه حمایت می‌کند. آن‌ها هنوز برای شریکان و دوستانمان در آن‌جا (غرب آسیا) تهدید ایجاد می‌کنند.

جان کربی اضافه کرد: آن‌ها هنوز یک برنامه موشک بالیستیک فعال دارند و اخیراً سانتریفیوژهایشان را مجدداً راه‌اندازی کرده‌اند. من از طرف وزارت خارجه آمریکا و اینکه آن‌ها چطور می‌خواهند به برجام برگردند صحبت نمی‌کنم، مطمئناً این مسئله جزو مسائل ما در اینجا (پنتاگون) نیست، اما از نگاه وزیر دفاع، ما هنوز در منطقه خاورمیانه و خلیج فارس، منافع امنیتی داریم. در این منطقه شریکان و دوستانی داریم که به آن‌ها متعهدیم و ما هنوز در مهار تروریسمی که ایران در سراسر منطقه ترویج می‌دهد، منافع داریم.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در این کنفرانس خبری همچنین مدعی شد که طالبان به تعهداتش پای‌بند نبوده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
تو این چند روز آب پاکی رو ریختند رو دست اون ساده لوحانی که خیال میکردند بایدن همه تحریمها رو لغو می‌کنه. حتی برای تاثیر گذاری در انتخابات ایران هنوز حاضر نشده حداقل بخشی از تحریمها رو صرفا روی کاغذ تعلیق کنه
آخرین اخبار