کمبود نیروی ۲۰ درصدی در آموزش و پرورش خراسان رضوی

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: کمبود نیروی انسانی از مشکلات مهم این اداره کل است و در سال تحصیلی آینده با کمبود ۲۰ هزار نیرو مواجهیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، قاسمعلی خدابنده مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جلسه شورای اداری گناباد گفت: این اداره کل امسال نیز با توجه به بازنشستگی تعدادی از نیرو‌های انسانی خراسان رضوی در سال تحصیلی جاری با کمبود ۱۹ هزار نفر نیرو در مقاطع مختلف تحصیلی مواجه بود که برای کاهش این معضل، ۶ هزار و ۹۰۰ نفر از طریق ماده ۲۸، نیرو‌های حق‌التدریسی و نهضت سوادآموزی و دانشگاه فرهنگیان این استان جذب آموزش و پرورش شدند.

او افزود: ۲۷ استخر دانش آموزی و ۳۱ سالن ورزشی هم در مدارس خراسان رضوی در دست ساخت است و تعدادی از آن‌ها در دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسند.

بیشتر بخوانید

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: ۱۳۰ میلیارد ریال تجهیزات برای کارگاه‌های آموزشی مدارس استان خراسان رضوی طی امسال خریداری و یا به مجموع تجهیزات آن‌ها اضافه شد.

خدابنده بیان کرد: به دنبال شیوع ویروس همه گیر کرونا و لزوم برگزاری کلاس‌های مجازی برای دانش‌آموزان، ارتباط ۲ هزار و ۷۰ مدرسه خراسان رضوی که امکان دسترسی به اینترنت را نداشتند، هم فراهم و مشکلات آن‌ها رفع شد.

او تصریح کرد: ممکن است در برخی مناطق خراسان رضوی مشکلاتی از نظر برقراری ارتباط و یا کمبود پهنای باند و یا قطعی اینترنت برای برگزاری کلاس‌های مجازی وجود داشته باشد، ولی هیچ مدرسه‌ای بدون بهره از امکانات اینترنت نیست.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی تاکید کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر بازگشایی مدارس در مناطق آبی و زرد امکان آموزش حضوری دانش آموزان پایه‌های اول و دوم ابتدایی در مناطق دارای وضعیت زرد و آبی، دانش آموزان مدارس ابتدایی و متوسطه دارای جمعیت کمتر از ۵۰ نفر (بر اساس آمار ثبت نامی در سامانه سناد) در وضعیت آبی و هنرجویان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش و آموزش مهارت و کارآموزی و کارورزی در وضعیت زرد و آبی از ابتدای بهمن ماه جاری فراهم شد.

خدابنده با تاکید بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در بازگشایی مدارس از خانواده‌ها و والدین خواست که زمینه حضور دانش آموزان را با رعایت مسائل پیشگیرانه در مدارس فراهم کنند تا به خصوص دانش آموزان مقاطع تحصیلی اول و دوم ابتدایی از امکان آموزش حضوری بهره‌مند شوند.
 
انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.