تاکید کویت بر مخالفت با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی

رئیس پارلمان کویت در دیدار با دبیر کمیته مرکزی جنبش فتح بر حمایت از مسئله فلسطین و مخالفت با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «مرزوق الغانم» رئیس پارلمان کویت در دیدار با «جبرئیل رجوب» دبیر کمیته مرکزی جنبش جهاد اسلامی فلسطین (الفتح) بار دیگر بر موضع ثابت کشورش در حمایت از ملت فلسطین و حقوق ملی آن و پایان اشغال فلسطین طبق قوانین بین‌الملل تاکید کرد.

او گفت: کویت هرگز جزء کشور‌هایی نخواهد بود که به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اقدام می‌کند.

الغانم در این دیدار بر حمایت کویت از تلاش‌های انجام شده در راستای تحقق وحدت و آشتی ملی فلسطینیان و پایان دادن به دودستگی و اختلاف‌های داخلی از طریق برگزاری انتخاباتی شفاف و آزاد تاکید کرد.

دو طرف در این دیدار درباره آخرین تحولات فلسطین از جمله دستور «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان برای برگزاری انتخابات شورای قانونگذاری، ریاست تشکیلات خودگردان و شورای ملی گفت‌وگو کردند.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین پیشتر اعلام کرده بود که در دیدار‌های رهبران این جنبش با مقامات قطری در دوحه، بر حفظ و حمایت از حقوق ملت فلسطین و اصول ملی آن تاکید شد و تلاش‌ها برای تحقق آشتی ملی فلسطین نیز مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز جمعه تاریخ برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری فلسطین را اعلام کرد. طبق فرمان صادره از سوی محمود عباس، تاریخ انتخابات پارلمانی فلسطین ۲۲ مِی (۱ خردادماه) و انتخابات ریاست جمهوری ۳۱ ژوئیه (۹ مردادماه) تعیین شد. این انتخابات برای نخستین بار ظرف ۱۵ سال گذشته برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار