اردن و مصر درباره از سرگیری «مذاکرات صلح» فلسطین توافق کردند

پادشاه اردن و رئیس‌جمهور مصر بر لزوم از سرگیری «مذاکرات صلح» میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری شهاب، پادشاه اردن و رئیس جمهور مصر در خصوص اقدام موثر برای از سرگیری مذاکرات صلح میان فلسطین و رژیم صهیونیستی به توافق نظر دست یافتند.

بنا به بیانیه دفتر پادشاهی اردن، عبدالله دوم و عبدالفتاح السیسی، که در امان با هم دیدار کردند، به بحث و رایزنی درباره مسئله فلسطین و لزوم از سرگیری مذاکرات صلح پرداختند. دو طرف تحولات مهم کشور‌های عربی و منطقه‌ای را مورد بحث و رایزنی قرار دادند که مهمترین آن‌ها مسئله فلسطین عنوان شد.

پادشاه اردن در این دیدار بر مواضع صریح و قاطع امان در قبال مسئله فلسطین تاکید کرد و خواستار دستیابی به صلحی عادلانه و جامع مبتنی بر راه حل دو کشوری شد. عبدالله دوم یادآور شد راه حل دو کشوری به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین برابر با مرز‌های ژوئن ۱۹۶۷ به مرکزیت قدس شریف را تضمین می‌کند.

در بیانیه ریاست جمهوری مصر نیز آمده است: در این نشست شاهد توافق بر سر رایزنی‌های مداوم برای متحد کردن تلاش‌های عربی و بین المللی در جهت حرکت موثر در دوره آینده برای فعال سازی مجدد مکانیسم‌های بین المللی برای مذاکرات روند صلح بودیم.

السیسی روز دوشنبه با همراهی وزیر امور خارجه مصر و مدیر اطلاعات وارد اردن شد. رئیس جمهور مصر در حالی مدعی حل و فصل بحران فلسطین است که کشورش از پیشگامان خیانت به آرمان قدس و سازش با رژیم صهیونیستی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار