هشدار به رژیم صهیونیستی درباره شهرک‌سازی در کرانه باختری

سازمان ملل، آلمان و ایتالیا درباره تصمیم اخیر صهیونیست‌ها برای شهرک‌سازی در کرانه باختری و تأثیر آن در روند مذاکرات هشدار دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، سازمان ملل، آلمان و ایتالیا در بیانیه‌ای نسبت به طرح جدید رژیم اشغالگر برای شهرک‌سازی در کرانه باختری هشدار دادند.

این بیانیه نسبت به طرح جدید صهیونیست‌ها برای ساخت ۷۹۲ واحد مسکونی در اراضی فلسطین هشدار داده و آن را «مخرب در روند مذاکرات» دانست.

وزیر خارجه ایتالیا در این باره در بیانیه‌ای گفت: «گسترش شهرک‌سازی در کرانه باختری نقض قوانین بین‌المللی است و اثرات جبرای ناپذیری برای روند مذاکرات با هدف ایجاد یک دولت پایدار و همراه با صلح با خود خواهد داشت.»

او در ادامه افزود: «به همین دلیل ما اسرائیل را از هرگونه اقدام یک‌جانبه برحذر می‌داریم، زیرا اعتماد را از بین برده و از سرگیری مذاکرات را با مشکل مواجه می‌کند.»

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل، نیز در این باره گفت: «اقدام صهیونیست‌ها احتمال تقابل را بالا برده، حق فلسطینی‌ها برای تعیین سرنوشتشان را تضعیف کرده، و احتمال پایان به اشغال و احداث یک کشور مستقل برای فلسطین را کاهش می‌دهد.»

این مقام ارشد سازمان ملل در ادامه از اشغالگران صهیوینسیت خواست تا «هرچه سریعتر از تصمیم خود برای این اقدام بازگردند.»

آلمان نیز در واکنش به این اقدام گفت: «این تصمیم رسیدن به یک راه‌حل و پایان دادن به اشغال را دشوار خواهد کرد.»

این کشور نیز از صهیونیست‌ها خواست تا هرچه سریعتر تصمیم خود را تغییر دهند و ابراز نگرانی کرد که این تصمیم یک‌جانبه از سوی اسرائیل اشغالگری در قدس اشفالی را عمیق‌تر خواهد کرد.

آلمان می‌گوید «برای ازسرگیری مذاکرات میان فلسطین و اشغالگران کمک خواهیم کرد. مذاکره میان دو طرف برای رسیدن به یک خط مشترک که امنیت اسرائیل و برخورداری فلسطینی‌ها از حقوقشان را تضمین می‌کند، همچنان بهترین راه‌حل است.»

مقام‌های مختلفی از جامعه بین‌المللی نسبت به این طرح صهیونیست‌ها واکنش نشان داده و ابراز نگرانی کردند که این اقدام «هرگونه تلاش از سوی جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا، برای بازگرداندن طرف‌ها به مذاکره را با مانع مواجه خواهد کرد.»

روز گذشته رژیم صهیونیستی با ساخت ۷۸۰ واحد مسکونی جدید در شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری موافقت کرد.

این تصمیم در حالی اتخاد شده است که آمریکا ضمن طرح معامله قرن، برای عادی سازی روابط میان کشور‌های عربی و رژیم صهیونیستی با ادعای توقف اشغالگری تلاش‌های بسیاری کرد.

در همین حال، اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد که تصمیم اخیر تل آویو برای اجرای طرح‌های شهرک سازی با قانون بین الملل در تعارض بوده و باید از این تصمیم گیری‌ها عقب نشینی کند و برای اعتماد سازی ویژه آغاز مذاکرات جدی و نتیجه بخش با طرف فلسطینی اقدام کند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۸ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
اسراييل تا تكليف تقسيم فلسطين روشن مشده حق نداره جايي ساخت و ساز كنه
آخرین اخبار