تاکید فلسطین بر برداشتن موانع در روند برگزاری انتخابات آینده

نخست‌وزیر فلسطین اعلام کرد تشکیلات خودگردان برای برداشتن موانع در مسیر برگزاری انتخابات سه‌گانه و موفقیت آن تلاش خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فلسطینی معا، «محمد اشتیه» نخست وزیر فلسطین با تاکید بر برداشتن موانع از مسیر برگزاری انتخاباتی موفق اعلام کرد که از تمامی شهرداری‌های فلسطین خواسته است تا برنامه‌های خود را برای آمادگی اجرای انتخابات تا پایان ماه میلادی جاری به دفتر نخست وزیری ارسال کنند.

او در دیدار با رؤسای شهرداری‌ها گفت: با حمایت‌های مالی صندوق‌های عربی و اسلامی، بودجه دولت و صندوق توسعه و وام شهرداری برنامه‌های ویژه اجرای انتخابات انجام خواهد شد.

اشتیه تاکید کرد: دولت برای برداشتن تمامی موانع برای موفقیت در اجرای انتخابات سراسری تلاش خواهد کرد و اختیارات لازم برای انجام امور لازم به کمیسیون ویژه انتخابات اعطا شده است.

او از آغاز ساخت متجمع‌های فرهنگی در نابلس و الخلیل در آینده نزدیک خبر داد و آن را اولویت دو شهر عنوان کرد. همچنین از همه شهرداری‌ها و شورا‌های محلی خواست برای سرمایه گذاری در زمین‌های دولتی و موقوفات برای ایجاد پروژه‌های عمرانی استفاده کنند.

نخست وزیر فلسطین از همکاری بخش خصوص در مقابله با بحران کرونا و کمک به مردم تشکر و تاکید کرد: ما به زودی تلاش خواهیم کرد تا تعدادی از قوانین مدرن را تصویب کنیم که به فعال سازی چرخه اقتصادی و تشویق سرمایه گذاری کمک می‌کند.

پیشتر از این محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با صدرو یک بخشنامه زمان برگزاری انتخابات پارلمان، ریاستی و مجلس ملی فلسطین را اعلام کرد. رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، روز ۲۱ ماه مه را برای انتخابات پارلمان و روز ۳۱ ژوئیه را زمان برگزای انتخابات ریاستی اعلام کرد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ضمن استقبال از این اقدام محمود عباس در بیانیه‌ای بر تمایل شدید خود برای موفقیت برگزاری انتخابات که منافع ملت فلسطین را تامین می‌کند، تاکید و اعلام کرد: طی ماه‌های گذشته تمام تلاش ما این بوده است که موانع موجود را برای رسیدن به این روز برداریم و از همین رو نرمش بسیار خوبی نشان دادیم.

حماس همچنین بر اهمیت برگزاری انتخابات در فضایی آزاد و شفاف که هیچ‌گونه فشاری روی رأی‌دهندگان وجود نداشته باشد، تاکید کرد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار