وزیر دفاع عراق درباره خطر وقوع جنگ داخلی هشدار داد

وزیر دفاع عراق اعلام کرد برخی تلاش می‌کنند تا این کشور را به درگیری‌های مسلحانه بکشانند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از شبکه اسکای نیوز، وزیر دفاع عراق نسبت به خطر وقوع جنگ داخلی در این کشور هشدار داد.

جمعه عناد روز چهارشنبه ضمن هشدار نسبت به وقوع جنگ داخلی در عراق گفت هدف قرار دادن منطقه سبز در بغداد و نمایندگی‌های دیپلماتیک ممکن است کشور را به یک جنگ داخلی بکشاند که در آن شهروندان عراقی قربانی می‌شوند. وزیر دفاع عراق از سران سیاسی این کشور خواست تا منافع کشور را در اولویت قرار دهند.

وزیر دفاع عراق یادآور شد بغداد برای حمایت از ارتش عراق هنوز به ائتلاف بین المللی نیاز دارد. ایمن سازی مأموریت‌های دیپلماتیک و تعقیب موشک انداز‌ها در حال انجام است.

عناد در خصوص تنش‌های داخلی در عراق افزود: کسانی هستند که می‌خواهند ما را به درگیری مسلحانه بکشند و ما اجازه اینکار را نمی‌دهیم. وی چالش‌های پیش روی ارتش را تعقیب عناصر باقی مانده داعش، نقص آموزش‌ها و ضعف دستگاه اطلاعاتی دانست.

هفته گذشته شبکه خبری المیادین به نقل از خبرنگار خود در عراق اعلام کرد چند راکت کاتیوشا به سمت سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد شلیک شده و سامانه ضدموشکی مستقر در این سفارت‌خانه فعال شده است. صابرین نیوز هم اعلام کرد که در این حمله راکتی تاکنون بیش از ۱۱ راکت به سفارت آمریکا در بغداد اصابت کرده است. 

احتمال می رود گروه‌های مرتبط با آمریکا در حمله به سفارت این کشور در منطقه سبز بغداد نقش داشته‌اند و هدف از این اقدام برهم‌زدن اوضاع عمومی کشور و اتهام‌زنی به الحشدالشعبی و گروه‌های مقاومت است. 

منطقه سبز بغداد، منطقه‌ای به‌شدت امنیتی و محل استقرار اماکن دیپلماتیک و سفارتخانه‌های خارجی است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۱۷ دی ۱۳۹۹
آمريكا = دردسر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۱۷ دی ۱۳۹۹
اصلا مشخص نیست که کار گروه های شیعه هستا اصلا
آخرین اخبار