آمریکا: برای تضمین امنیت منطقه سبز، ارتش عراق را تجهیز کردیم

سفارت آمریکا در بغداد اعلام کرد تعدادی خودروی نظامی را در اختیار ارتش عراق قرار داده است تا «امنیت» منطقه سبز را تامین کنند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه العربیه، سفارت آمریکا در بغداد اعلام کرد به منظور تقویت امنیتی منطقه سبز بغداد، چندین دستگاه خودرو زرهی را در اختیار عراق قرار داده است.

سفارت آمریکا در بغداد در بیانیه‌ای که در حساب فیس بوک خود منشر کرد، آورد: ایالات متحده متعهد است به ارتش عراق در حفظ امنیت عراق و بغداد کمک کند و برای رسیدن به این هدف روز دوشنبه سی خودروی زرهی را برای کمک به امنیت منطقه بین المللی فراهم کرد. این خودرو‌ها به لشکر فرماندهی ویژه واقع در پایگاه هوایی الاسد منتقل شدند و ارتش عراق از آن‌ها در گشت‌های خود استفاده خواهد کرد.

سفارت آمریکا در بغداد همچنین اعلام کرد به عنوان بخشی از یک طرح جامع‌تر برای حفاظت از بغداد، ۳۰ خودرو زرهی را در اختیار ارتش عراق قرار دادیم تا از منطقه سبز محافظت کنند. این مشارکت بخشی از برنامه بزرگتر دفتر همکاری امنیتی ارتش آمریکا - عراق برای حمایت از تیم فرماندهی ویژه در تأمین امنیت بغداد است.

هفته گذشته شبکه خبری المیادین به نقل از خبرنگار خود در عراق اعلام کرد چند راکت کاتیوشا به سمت سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد شلیک شده و سامانه ضدموشکی مستقر در این سفارت‌خانه فعال شده است. صابرین نیوز هم اعلام کرد که در این حمله راکتی تاکنون بیش از ۱۱ راکت به سفارت آمریکا در بغداد اصابت کرده است. 

پیش از این «محمود الربیعی» از اعضای ارشد جنبش «عصائب اهل الحق» عراق، تاکید کرد که حمله به سفارت آمریکا در بغداد کار گروه‌های مقاومت نبوده است.

احتمال می رود گروه‌های مرتبط با آمریکا در حمله به سفارت این کشور در منطقه سبز بغداد نقش داشته‌اند و هدف از این اقدام برهم‌زدن اوضاع عمومی کشور و اتهام‌زنی به الحشدالشعبی و گروه‌های مقاومت است. 

منطقه سبز بغداد، منطقه‌ای به‌شدت امنیتی و محل استقرار اماکن دیپلماتیک و سفارتخانه‌های خارجی است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
چه حرف مسخره ای، یعنی ارتش عراق باید از قاتلان ابومهدی مهندس محافظت کند؟؟؟
آخرین اخبار