مراسم سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی برگزار شد؛

الفیاض: به شهدا وفادار هستیم و همه عاملان این جنایت را مجازات می‌کنیم

مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی در میدان التحریر عراق برگزار شد

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، مردم عراق امروز یکشنبه در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس در میدان التحریر واقع در پایتخت این کشور شرکت کردند.

پیش از این رسانه‌ها از حرکت مردم عراق برای شرکت در این مراسم و اعلام وفاداری خود به فرماندهان مقاومت خبر داده بودند.

الفیاض: به شهدا وفادار هستیم

«فالح الفیاض» رئیس هیئت الحشدالشعبی عراق، در سخنرانی خود در مراسم نخستین سالگرد ترور فرماندهان شهید سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در بغداد، پایتخت بار دیگر این جنایت را محکوم کرد.

او گفت: عراق با ترور فرماندهان و مردان جریان ساز خود ترور شد. به عزت و حاکمیت عراق سوگند که همه حقوق را حفظ و از همه منافع کشور حفاظت خواهیم کرد.

الفیاض تاکید کرد: ما به شهدا وفادار هستیم و اصرار داریم که انتقام ما از این جنایت، تمام کسانی را که در آن سهیم بوده‌اند، در برگیرد.

او به حضور پرشور و گسترده مردم از ساعات اولیه امروز در بغداد اشاره کرد و افزود: این میزان از توجه به حق در واقع پاسخ به این جنایت است و حضور گسترده مردم در مراسم سالگرد پاسخی حقیقی به این جنایت محسوب می‌شود.

رئیس هیئت الحشدالشعبی عراق گفت: فتنه انگیزی و عربده کشی‌های قومیتی در به تاخیر افتادن مسیر عراق در طول دهه‌های گذشته سهیم بوده است و هم اکنون  پایگاه مردمی الحشدالشعبی بسیار وسیعتر و بیشتر از موسسه آن است و از این طریق امانت و اعتماد آنان را حفظ خواهیم کرد و هر کسی را که به مردم عراق توهین کند، مجازات خواهیم کرد.

او گفت: وحدت عراق راز قدرت کشور است و من از شما دعوت می‌کنم که تحت لوای کشور و مرجعیت کنار یکدیگر و به آن پایبند باشید.

این فرمانده عراقی در ادام به مسئله عادی سازی روابط برخی کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی نیز پرداخت و گفت که عجله برای پیوستن به این مسیر نتیجه ضعف و خواری این کشورهاست.


بیشتر بخوانید


العامری: شهیدان سلیمانی و المهندس در میدان‌های مبارزه با ظلم حاضر بودند / در مسئله اخراج نیرو‌های آمریکایی چشم‌پوشی جایز نیست

هادی العامری، رئیس ائتلاف فتح عراق، هم در این مراسم گفت: در مقابله با ظلم هر جا که شهید سلیمانی حضور داشت، شهید المهندس هم دیده می‌شد. هر جا که شهید المهندس حضور داشت، شهید سلیمانی هم دیده می‌شد.

او  افزود: همگان به نقش شهید سلیمانی و شهید المهندس در این مرحله تاریخی از تاریخ معاصر عراق اذعان می‌کنند.

رئیس ائتلاف فتح عراق تاکید کرد شهید سلیمانی و شهید المهندس به منزله راه حلی برای همه بحران‌ها در حیات سیاسی عراق تا روز شهادتشان بودند. آنها همواره در میدان‌های نبرد حضور داشتند و انتقام خون آنان را خواهیم گرفت. همگان به نقش شهید سلیمانی و شهید المهندس در این مرحله تاریخی از تاریخ معاصر عراق اذعان می‌کنند.

او همچنین گفت: هیچ سازش و چشم پوشی در مسئله اخراج نیرو‌های آمریکایی از کشور نمی‌توان داشت. باید حاکمیت کامل ملی محقق شود هرچند که فداکاری‌های بسیاری نیاز داشته باشد. باید برای بازگرداندن اقتدار دولت تلاش کنیم و این هدفی بود که شهید المهندس برای تحقق آن فعالیت می‌کرد.

العامری در ادامه سخنان خود بر بازگرداندن نقش تاریخی عراق در منطقه تاکید کرد و افزود: ثبات عراق به منزله ثبات منطقه است و این با اخراج نیرو‌های بیگانه از عراق محقق می‌شود. حمایت از مقاومت و مقابله با تمامی پروژ‌های سلطه گرانه و مستکبرانه باید ادامه داشته باشد.

حضور میلیونی مردم عراق در سالگرد ترور شهید سلیمانی و شهید المهندس / درخواست برای اخراج نیروهای آمریکایی

شبکه المیادین حضور میلیونی مردم عراق در سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در بغداد و نجف اشرف را به تصویر کشید.طبق برآورد اولیه منابع عراقی تا این لحظه بالغ بر دو میلیون نفر در تجمع میدان «التحریر» بغداد حضور یافته‌اند.

شبکه الاتجاه نیز گزارش داد: شرکت کنندگان در راهپیمایی میلیونی بزرگداشت شهدای پیروزی در میدان التحریر بغداد یکپارچه خواستار اخراج نیرو‌های آمریکایی از عراق شدند.

آغاز رسمی مراسم سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی/الفیاض: عراق با ترور فرماندهان و مردان جریان‌ساز خود ترور شد

الحشد الشعبی: عراقی‌ها برای برگزاری مراسمی بسیار باشکوه آماده شدند

ستاد اطلاع رسانی بسیج مردمی عراق اعلام کرد: از چند روز قبل میلیون‌ها عراقی عزم خود را برای حضور در تجمع میلیونی میدان التحریر بغداد جزم کردند. عده زیادی از آن‌ها از صبح بسیار زود خود را به میدان التحریر رساندند تا نشان دهند که در حمایت از مقاومت مصمم هستند و یاد و خاطره سرداران و فرماندهان پیروزی را فراموش نکرده اند.

از ساعات اولیه بامداد، مردم عراق دسته دسته به سوی میدان التحریر روانه شدند. ورودی‌های شهر بغداد با ترافیک پر حجم خودرو‌هایی روبرو بود که قصد داشتند خود را به مراسم بزرگداشت فرماندهان شهید برسانند.

عراقی‌ها در راه رسیدن به میدان بنابر توصیه گروه‌های مقاومت، تنها پرچم‌های عراق و تصاویر فرماندهان شهید را در دست داشتند و شعار‌های ضد آمریکایی و ضد اسرائیلی سر می‌دانند.

آغاز رسمی مراسم سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی/الفیاض: عراق با ترور فرماندهان و مردان جریان‌ساز خود ترور شد

آغاز رسمی مراسم سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی/الفیاض: عراق با ترور فرماندهان و مردان جریان‌ساز خود ترور شد

سوزاندن پرچم آمریکا در میدان التحریر بغداد

آغاز رسمی مراسم سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی/الفیاض: عراق با ترور فرماندهان و مردان جریان‌ساز خود ترور شد

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۱۴ دی ۱۳۹۹
خدایااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۱۴ دی ۱۳۹۹
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۱۴ دی ۱۳۹۹
به امید روزی که این بغض در گلو ،آرام بگیرد ،
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۹:۲۹ ۱۴ دی ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
انشاءالله انتقام از آمرین و قاتلین و همه دستندرکاران این ترور ناجوانمردانه سردار دلها و سردار ابو مهدی المهندس و یارانشان و همراهانشان و ترور دانشمند بزرگمان با همان کمیت و کیفیت دقیق مهندسی شده نظامی از هر لحاظ گرفته شود که سردار دلهایمان و یارانشان و دانشمند عزیزمان را ترور کردند باید در سطح بین الملل گرفته و قصاص شوند و به مجازات کیفریشان برسند تا به درک جهنم اسفل سافلین زباله دان تاریخ بشریت انداخته شوند برای همیشه ابدیت تا دشمنان بدانند دوران بزن دررویی تمام شده امت متحد و یکپارچه حزب الله نه از دوران ترامپ ملعون و ماندن ترامپ و جنگ با آمریکای جنایتکاران تروریست حرام لقمه های کافر و همپیمانانشان هراسی دارند نه از دوران بدتر از ترامپ ملعون هراسی دارند . ما ملت امام حسینیم ما ملت شهادتیم ما مرد میدان مبارزه با جنایتکاران تروریستهای سفاکان کافریم ما سربازان مکتب نورانی حاج قاسم سلیمانی هستیم و خواهیم بود .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
لبیک یا حسین ع .
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۱۸:۵۳ ۱۴ دی ۱۳۹۹
چرا ماسک نزدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۱۴ دی ۱۳۹۹
کرونا را دریاب حتی شهیدان هم راضی به این نیستند که میلیون ها نفر بخاطر آنها کشته شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۱۴ دی ۱۳۹۹
مرگ برآمریکا.مرگ براسرائیل
آخرین اخبار