اعتراضات به محدودیت‌های کرونایی در ایالت اورگن

گروهی از معترضان راستگرا در اعتراض به محدودیت‌های مرتبط با کرونا به سوی خانه فرماندار ایالت اورگن آمریکا حرکت کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه سی بی اس، معترضان راستگرا در مرکز ایالت اورگن آمریکا که اعتراض هایشان به محدودیت‌های ناشی از کرونا را از مرکز شهر آغاز و به سوی خانه فرماندار ادامه داده بودند، پس از مواجه شدن با معترضان گروه مقابل دوباره به مرکز شهر بازگشتند.

شبکه سی بی اس در گزارشی اعلام کرد پلیس بعد از درگیری معترضان و گروه مخالف آن‌ها در شهر «سیلم»، مرکز ایالت اورگن، تجمع دو گروه را غیرقانونی اعلام و چند نفر را دستگیر کرد.

در این تجمع معترضان خواستار برداشتن محدودیت‌ها در اورگان بودند. جمعیتی که بسیاری از آن‌ها ماسک نزده بودند و برخی مسلح بودند، با تجمع در مقابل کنگره ایالتی خواستار بازگشایی ایالت شدند. آن‌ها خواستار پایان دادن به محدودیت‌ها بودند.

یکی از معترضان به نام کاول لیک گفت: «می خواهیم برای دفاع از حقوق فردیمان و در برابر استبداد به پا خیزیم. ما خواستار بازگشایی اورگن هستیم. اینجا باید بازگشایی شود. امروز روز خوبی است. سال نو آغاز شده است و ما می‌خواهیم آن را با برخورداری از حقوق کافی آغاز کنیم.»

معترضان با تکان دادن یک پرچم بزرگ آمریکا مدتی کوتاه یک خیابان را مسدود کردند و دوباره به میدان بازگشتند. سخنرانان در جمع معترضان با شور و حرارت از فرماندار به علت محدودیت‌های مقابله با کرونا انتقاد کردند. آن‌ها تظاهرات خود را زیر باران ادامه دادند.

کارول لیک گفت: «می خواهیم به سوی خانه فرماندار برویم. ما بلندگو داریم و هر کسی بخواهد می‌تواند حرفش را پشت بلندگو بزند.»

وقتی معترضان به خانه کیت براون، فرماندار اورگن رسیدند، با نیرو‌های ضدشورش رو به رو شدند، اما اعتراضات به خشونت کشیده نشد. سخنرانان گفتند باید افراد بیشتری بیرون بیایند و اعتراض کنند تا پیام و صدایشان به گوش مقامات برسد.

از زمانش شیوع ویروس کرونا در آمریکا شمار زیادی از مشاغل از بین رفته است و بیمه بیکاری بسیاری از آمریکایی‌ها رو به اتمام است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار