اقدام پلیس آمریکا برای جلوگیری از تظاهرات در پورتلند

در میان اعتراضات ادامه‌دار در پورتلند، پلیس آمریکا هرگونه تجمع در این شهر را غیرقانونی اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ‌ای بی سی نیوز، در میان اعتراضات دنباله دار در شهر پورتلند واقع در ایالت اورگن آمریکا، پلیس این شهر هر گونه برگزاری تجمعی را غیرقانونی اعلام کرد.

پلیس پورتلند جمعه شب به وقت محلی اعلام کرد هرگونه تجمعی غیرقانونی است و تظاهرکنندگان باید متفرق شوند. پلیس پورتلند گفته معترضان بسوی افسران پلیس اشیاء مختلف را پرتاب می‌کردند.

طبق اعلام مقامات پورتلند، هرکسی که این فرمان پلیس را نادیده بگیرد، ممکن است با بازداشت و یا دیگر ابزار‌های کنترلی مانند گاز اشک آور روبرو شود. این در حالی است که معترضان در این شهر بسوی نیرو‌های پلیس بمب‌های رنگی و پرتابه‌های مختلف دیگر شلیک کرده اند.

به نوشته‌ای بی سی نیوز، اعتراضات در پورتلند، بزرگترین شهر ایالت اورگن آمریکا که معمولا با خشونت همراه است، بیش از دو ماه است که پس از کشته شدن جورج فلوید، شهروند آمریکایی که به دست پلیس به قتل رسید، در این شهر جریان دارد.

چهارشنبه شب و در ساعات ابتدایی بامداد روز پنجشنبه، مقامات آمریکایی اعلام کردند معترضان با روشن کردن آتش، مقداری مواد محترقه را در خارج از کاخ دادگستری شلیک کردند که در پی آن، چندین افسر پلیس زخمی شدند و دو نفر نیز در این رابطه بازداشت شدند.

همچنین ماه گذشته میلادی، پورتلند شاهد اعتراضات و درگیری‌هایی در خارج از کاخ دادگستری بود که در جریان آن، معترضان با مأموران فدرالی که به منظور حفاظت از ساختمان‌ها و تأسیسات به این شهر اعزام شده بودند، درگیر شدند.

با وجود آنکه پس از عقب نشینی مأمورانی که پیشتر با نیرو‌های ایالتی اورگن جایگزین شده بودند، تظاهرات رفته رفته رو به کاهش بود، اما اعتراضات در هفته گذشته به خصوص در نزدیکی ساختمان اتحادیه پلیس که در چند مایلی کاخ دادگستری فدرال واقع شده، به خشونت گرایید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار