تحلیلگر آمریکایی: کشور ما در آستانه یک جنگ داخلی جدی قرار دارد

تحلیلگر برجسته مسائل امنیتی آمریکا ابراز نگرانی کرد که ممکن است تنش‌های نژادی در شهر کنوشای این کشور آغازگر یک جنگ داخلی جدی باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، گرت پورتر، یک تحلیلگر برجسته آمریکایی در امور امنیتی نسبت به راه افتادن جنگ داخلی در این کشور با توجه به حوادث اخیر در شهر کنوشا هشدار داد.

گرت پورتر در پیامی در حساب شخصی خود در توییتر اعلام کرد: با توجه به واکنش بسیاری از افراط گرایان راستگرا به حوادث کنوشا و درخواست برای استفاده از اسلحه در مقابل کسانیکه آن‌ها را شورشی می‌دانند، نگرانم که ما به زودی در آستانه یک جنگ داخلی جدی قرار داشته باشیم.

در پی شلیک پلیس آمریکا به یک شهروند سیاه‌پوست در کنوشای ایالت ویسکانسین، این شهر همچنان صحنه اعتراض علیه نژادپرستی است. در ویدئویی که هفته پیش از صحنه وقوع جرم منتشر شد، در حالی که جیکوب بلیک غیرمسلح است و در میان ماموران که گویا برای بازداشت او تلاش می‌کنند می‌رود تا در پشت فرمان خودرو بنشیند، از سوی یکی از نیرو‌های پلیس مورد حمله قرار می‌گیرد.

به گفته رسانه‌های آمریکایی، هفت بار از پشت به سمت جیکوب بلیک شلیک می‌شود و این مرد سیاه‌پوست در وضعی وخیم به بیمارستان میلواکی منتقل می‌شود. جیکوب بلیک بر اثر این تیراندازی از نزدیک فلج شده و به گفته خانواده و نزدیکانش معلوم نیست تا آخر عمر بتواند راه برود.

روز شنبه بیش از هزار نفر در اعتراض به خشونت پلیس علیه رنگین‌پوستان در کنوشا با حضور پدر جیکوب راهپیمایی کردند. رئیس جمهور آمریکا قرار است در همین راستا روز سه‌شنبه به کنوشا در ایالت ویسکانسین برود.

تنش‌های نژادی به ‌ویژه از زمان مرگ جورج فلوید به یکی از چالش‌های جدی حکومت آمریکا بدل شده است. ترامپ که در مبارزات انتخابات ریاست جمهوری قرار دارد، به‌دلیل این «بحران» به ‌شدت مورد انتقاد است. ترامپ سعی می‌کند با شعار اعمال نظم و قانون، آرای بخش‌های محافظه‌کار جامعه را کسب کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار