ترکیه خطاب به یونان: باید برای تحقق و تقویت صلح و ثبات منطقه به ما کمک کنید

سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه با اشاره به اقدامات اخیر یونان اظهار کرد: آتن باید رفتاری عاقلانه داشته باشد و برای تحقق و تقویت صلح و ثبات منطقه به ما کمک کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، حامی آکسوی سخنگوی وزارت خارجه کشور ترکیه در ادامه تنش‌هایی که کشورش با یونان پیرامون فعالیت‌های دریایی در مدیترانه دارد، با انتشار بیانیه‌ای و در واکنش به اقدام اخیر آتن مبنی بر صدور اعلامیه هشدار آمیز نسبت به پرواز هواپیمای مسافربری، ترابری و نظامی بر فراز بخش وسیعی از دریای اژه و شرق دریای مدیترانه واکنش نشان داد.

وی در این بیانیه با تاکید بر اینکه اقدامات اخیر یونان در منطقه تحریک آمیز و تنش زا است، جدیدترین‌ترین این اقدامات را اعلام هشدار «نوتام» یونان مبنی بر اعلام ۱۵ منطقه از جمله جزایر تحت وضعیت غیرنظامی بعنوان منطقه رزمایش نظامی و مسدود کردن بخش‌هایی از حریم هوایی دریای اژه و شرق مدیترانه جهت برگزاری رزمایش نظامی، از تاریخ ۴ ژانویه تا ۲۶ فوریه ۲۰۲۱ عنوان کرد.

آکسوی با تاکید بر ثابت بودن موضع ترکیه در احیای تمام کانال‌های دیپلماتیک با یونان بدون پیش‌شرط بخصوص گفتگو‌ها درباره اکتشاف در مدیترانه به آتن هشدار داد: آنکارا از آتن می‌خواهد تا بر مبنای عقل سلیم و رفتار مسئولانه عمل کند.

سخنگوی وزارت خارجه کشور ترکیه در این راستا تصریح کرد: یونان باید برای تحقق و تقویت صلح و ثبات منطقه به ما کمک کند.

اقدامات اکتشافی ترکیه در شرق دریایی مدیترانه طی ماه‌های اخیر منجر به تشدید تنش میان این کشور و کشور‌های اروپایی شده است.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، یونان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار