هواپیماهای جنگی یونان جنگنده‌های ترکیه را رهگیری کردند

به گفته رسانه‌های یونانی، هواپیما‌های جنگی این کشور، جنگنده‌های ترکیه را که بر فراز دریای اژه پرواز می‌کردند را رهگیری کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  یونان گفت که دو جنگنده اف -۱۶ ترکیه را که وارد حریم هوایی یونان شده بودند رهگیری کرده است.

پیش از این، «نیکوس دندیاس»، وزیر خارجه یونان، از ترکیه خواست که تهدید‌های جنگ علیه ما را متوقف کند. وی گفت: «ترکیه باید تحریکات و اقدامات غیرقانونی خود را متوقف کند». وزیر خارجه یونان افزود: «ما می‌خواهیم ترکیه بیشتر اروپایی شود».

نیکوس دندیاس روز یکشنبه گفت که آتن به دنبال جلوگیری از استقرار پایگاه ترکیه در لیبی است و تأکید کرد که اولویت‌های کشورش در لیبی این است که سواحل خود را تحت کنترل نیرو‌های دوست نگه دارد. وزیر خارجه یونان ابراز امیدواری کرد که دولت سراج تفاهم نامه دریایی با ترکیه را لغو کند. وی پیش از این ترکیه را به تحریک کشور‌های همسایه و اقدام خلاف قوانین بین المللی متهم کرد.

وزیر خارجه یونان گفت: «ترکیه مزدوران خود را به لیبی منتقل می‌کند و در تلاش است امنیت و ثبات منطقه را به خطر بیندازد».

تنش ها بین ترکیه و یونان پس از آغاز عملیات اکتشاف و حفاری منابع انرژی در شرق دریای مدیترانه از سوی ترکیه مجددا اوج گرفته است. در حالی که یونان معتقد است که آنکارا در محدوده اقتصادی این کشور فعال شده، رئیس جمهور ترکیه اعلام کرده که زیر بار قلدری‌های سایر کشورها در خصوص فعالیت‌های دریایی خود در مدیترانه نمی‌رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار