ترامپ به بازیگردانان اصلی سازش با اسرائیل مدال امنیت ملی آمریکا را اهدا کرد

رئیس جمهور آمریکا مدال امنیت ملی این کشور را به مقامات ارشد سیاست خارجی خود برای کمک به روند عادی سازی روابط اعراب با صهیونیست‌ها اهدا کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به چند تن از مقامات ارشد سیاست خارجی این کشور که در روند سازش کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی نقش داشتند، مدال امنیت ملی اعطا کرد.

دونالد ترامپ در واپسین روز‌های حضور خود در کاخ سفید، مایک پمپئو، وزیر خارجه، استیو منوچین، وزیر خزانه داری، رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی آمریکا، آوی برکوویتز، نماینده ویژه در امور خاورمیانه و دیوید فریدمن، سفیر آمریکا در اراضی اشغالی به همراه جان راکولتا، سفیر آمریکا در امارات متحده عربی را به دلیل تلاش برای تحقق سازش کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی مفتخر به دریافت مدال امنیت ملی آمریکا دانست.

کاخ سفید نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن تائید خبر اعطای مدال امنیت ملی به مشاوران عالی رتبه ترامپ مدعی شد با تلاش این افراد منطقه خاورمیانه هیچگاه همانند گذشته نخواهد بود. ترامپ امنیت ملی آمریکا را مرهون تلاش مشاوران ارشد سیاست خارجی خود دانست و از زحمات آنان در برقراری صلح در خاورمیانه و همچنین بالاتر بردن ضریب امنیت ملی آمریکا قدردانی کرد.

در چهار ماه گذشته کشور‌های عربی امارات، بحرین، مراکش و سودان در راستای آنچه از سوی مقامات آمریکا توافق ابراهیم نامیده می‌شود، با خیانت به آرمان ملت فلسطین روابط پنهانی خود با رژیم صهیونیستی را آشکار کردند. مقامات ارشد ایالات متحده امیدوارند که قبل از پایان دوره ریاست جمهوری ترامپ در ۲۰ ژانویه، یک توافق نامه دیگر سازش را نیز مهر کنند.

از سال ۱۹۵۳ به این سو، مدال مذکور به کسانی که به امنیت ملی آمریکا خدمت کرده‌اند اهدا می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار