مقام صهیونیست: پاکستان در فهرست عادی سازی روابط با اسرائیل نیست

وزیر کابینه رژیم صهیونیستی اعلام کرد دو کشور دیگر به زودی به جرگه سازش کنندگان با این رژیم خواهند پیوست اما پاکستان جزء آن‌ها نیست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الجزیره، اوفیر آکونیس، عضو کابینه رژیم صهیونیستی اعلام کرد پاکستان در فهرست کشور‌های در صف عادی سازی روابط با این رژیم قرار ندارد.

وزیر همکاری‌های منطقه‌ای کابینه رژیم صهیونیستی اعلام کرد پاکستان از جمله کشور‌های اسلامی که قصد سازش با اسرائیل را دارند، نیست.

اوفیر آکونیس بدون آنکه به نامی اشاره کند، مدعی شد دو کشور اسلامی دیگر در فهرست عادی سازی روابط با تل‌آویو قرار دارند، اما پاکستان جزء آن‌ها نیست. به گفته این مقام صهیونیست روند عادی سازی روابط با دو کشور مذکور در ماه ژانویه اجرایی می‌شود.

این مقام صهیونیست گفت یک کشور بزرگ اسلامی در منطقه خلیج فارس یکی از این دو گزینه است، اما عربستان نیست.

چندی پیش شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان اعلام کرده بود تا زمانیکه فلسطینی‌ها با اسرائیل به توافق نرسیده و کشور مستقل خود را تاسیس نکنند، اسلام آباد نمی‌تواند به عادی سازی روابط با تل‌آویو روی آورد. در همین حال، اندونزی، پرجمعیت‌ترین کشور مسلمان، هفته گذشته گفت که تا زمانی که خواسته‌های دولت فلسطین برآورده نشود، اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد. مالزی نیز موضع سیاسی مشابهی را اتخاذ کرده است.

دولت‌های عربی امارات، بحرین و به تازگی سودان و مراکش در خیانتی آشکار به ملت فلسطین ماه گذشته میلادی روابط پیش از این پنهانی خود با رژیم صهیونیستی را علنی کردند. خیانتی که با واسطه گری رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید منعقد شد. شیوخ خلیج فارس با نادیده گرفتن آرمان فلسطین روابط پنهانی خود با رژیم صهیونیستی را آشکار کرده اند و دیگر عرب‌های خلیج فارس نیز در صف پیوستن به خائنان قدس شریف هستند.

این در حالی است که طرح صلح عربی کشور‌های عربی هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را منوط به بازگرداندن سرزمین‌های فلسطین بر اساس مرز‌های سال ۱۹۶۷ و پذیرش یک دولت مستقل فلسطینی به پایتختی بیت المقدس شرقی از سوی رژیم صهیونیستی می‌داند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار