تداوم نقض آتش‌بس در الحدیده از سوی عربستان

متجاوزان سعودی آمریکایی طی ساعات گذشته ۱۷۷ بار آتش‌بس را در الحدیده نقض کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل المسیره، جنگنده‌های متجاوز سعودی آمریکایی برخی مناطق در مأرب و منطقه ضاهر در صعده را هدف حمله قرار دادند. منابع اتاق عملیات افسران ارتباط در الحدیده نیز اعلام کردند متجاوزان طی ساعات گذشته ۱۷۷ بار آتش بس را نقض کردند که ایجاد استحکامات نظامی و پرواز‌های جاسوسی در برخی مناطق بخصوص تحیتا و الدریهمی از آن جمله است. حملات توپخانه‌ای و موشکی نیز از جمله موارد نقض آتش بس در الحدیده به شمار می‌رود.

همزمان عربستان و امارات پس از شکست در تحولات میدانی در یمن، اقدام به تشکیل دولت در این کشور کرده‌اند. محافل سیاسی یمنی اعلام کردند هدف از تشکیل این دولت اجرای تصمیمات و خواسته‌هایی است که ائتلاف متجاوز آن‌ها را دیکته می‌کند. این محافل موفقیت این دولت یا توانایی آن برای اداره امور استان‌های تحت سیطره را بعید دانستند.

عربستان در صدر ائتلافی از آغاز سال ۹۴ تجاوز به یمن را آغاز کرد. بن سلمان که تصور می‌کرد ظرف چند هفته می‌تواند همسایه جنوبی خود را اشغال کند، اکنون در باتلاق یمن گرفتار شده است. حمله عربستان به یمن مردم این کشور را با مشکلات متعددی از جمله نابودی زیرساخت‌های بهداشتی و کمبود غذا روبرو کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار