یمن: در صورت توقف جنگ و محاصره، مذاکره می‌کنیم

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن تاکید کرد که تنها در صورت توقف جنگ و محاصره از سوی عربستان سعودی، حاضر به مذاکره برای حل بحران هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از از اسپوتنیک، «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن و عضو ارشد انصارالله به درخواست «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد برای مذاکره با عربستان سعودی برای حل بحران یمن پاسخ داد.

او در صفحه توئیتر خود نوشت: خواهان گفتگو هستند، اما همچنان تجاوز و محاصره ادامه دارد. پاسخ از سال ۲۰۱۹ تا کنون این بوده که با ادامه حمله و محاصره، گفت‌وگویی در کار نیست. امروز هم می‌گوییم دروازه صلح باز است و کلید گفتگو در دست شماست. معادله واضح است و کل محاصره و حملاتی که روی آن حساب باز کرده‌اید، هر چقدر هم زمان بگذرد، بی‌نتیجه خواهد بود.

گوترش طرف‌های درگیر در یمن را به بازگشت به میز مذاکرات با حضور فرستاده سازمان ملل برای توقف درگیری‌ها و آتش بس فراخواند و به مناسبت دومین سالگرد توافق استکهلم تاکید کرد که صلح در یمن تنها از طریق آتش بس فراگیر در یمن محقق خواهد شد و با از سر گیری عملیات سیاسی فراگیر و گفتگو می‌توان این درگیری‌ها را به صورت نهایی حل و فصل کرد.

عضو ارشد انصارالله یمن همچنین به ادعای عربستان درباره حادثه انفجار در نفتکش انگلیسی در بندر جده که دیروز اتفاق افتاد، واکنش نشان داد و گفت: در صورتی که از ما خواسته شود می‌توانیم حفاظت از بنادر سعودی را بررسی کنیم، به ویژه که به نظر می‌رسد آمریکا و انگلیس در این خصوص شکست خورده‌اند و حادثه همانطور که سعودی اعلام کرده، تروریستی است؛ سازمان امنیتی و نظامی یمن تجربه بسیاری در مقابله با تروریسم آمریکایی و شاخه‌های آن دارد.

منابع خبری روز گذشته از وقوع انفجار در بندر جده عربستان سعودی و آتش سوزی در نفتکش انگلیسی به وسیله عوامل خارجی خبر داده و اعلام کردند که هیچ فردی در این حادثه آسیب ندیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار