مخالفت صریح یمنی‌ها به تشکیل کابینه وابسته به عربستان و امارات

یک رسانه عربی در گزارشی به مخالفت صریح یمنی‌ها با تشکیل دولتی وابسته به امارات و عربستان در این کشور پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العالم، محافل مختلف یمنی به تشکیل دولت از سوی گروه‌ها و مزدوران وابسته به ائتلاف سعودی در یمن واکنش نشان داد.

محافل سیاسی اعلام کردند هدف از تشکیل این دولت اجرای تصمیمات و خواسته‌هایی است که ائتلاف متجاوز آن‌ها را دیکته می‌کند. این محافل موفقیت این دولت یا توانایی آن برای اداره امور استان‌های تحت سیطره را بعید دانستند.

«خالد الصایدی» خبرنگار العالم در یمن در گزارشی با اشاره به اعلام تشکیل دولت جدید در ریاض زیر نظر عربستان که با مشارکت عبد ربه منصور هادی (رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن) و حزب الاصلاح به عنوان گروه‌های تحت حمایت عربستان سعودی از یکسو و شورای انتقالی تحت حمایت امارات از سوی دیگر تشکیل شده، افزود: «این دولت در چارچوب اجرای آنچه توافقنامه ریاض نامیده می‌شود و پس از کشمکش‌ها و اختلافات زیاد تشکیل شد».

خبرنگار ادامه داد: «محافل سیاسی صنعا اعلام کردند این کار هیچ ارزشی برای آن‌ها ندارد و دولت نجات که از حمایت و پشتیبانی مردمی برخوردار است، دولت یمن به شمار می‌رود».

«احمد العلیی» از رهبران جنوب یمن گفت: «هدف از تشکیل این دولت تجزیه کشور و سیطره بر آن است. این دولت، دولت قانونی یمن نیست بلکه دولت نجات ملی، دولت قانونی است که اقدامات زیادی انجام می‌دهد و برای خدمات رسانی به همه مردم ارائه می‌دهد و طرح‌های واقعی توسعه را اجرا می‌کند. دولتی که تازه تشکیل شده است صرفا نماینده عربستان سعودی و امارات است».

در ادامه گزارش آمده است: «ناظران، این دولت را که مقر وزرای آن در هتل‌های ریاض است به باد تمسخر گرفتند و گفتند ائتلاف برای اجرای تصمیمات و برنامه‌هایی که تامین کننده منافع خودش است و نیز به منظور مشروعیت بخشیدن به خودش برای تشکیل این دولت تلاش و در انتخاب اعضای آن اعمال نظر کرد».

«زید الغرسی» کارشناس مسائل جنوب یمن در این‌باره گفت: «همه اقداماتی که این دولت انجام می‌دهد زیر نظر امارات و عربستان سعودی خواهد بود در نتیجه می‌توان گفت چنین دولتی به هیچ وجه در مناطق اشغالی حضور ندارد و صرفا در صدد تحقق اهداف امارات و عربستان سعودی است».

خبرنگار العالم نهایتا این را هم گفت که دولت به سبب سیاست‌های امارات و عربستان با موانع و مشکلات زیادی از جمله وخامت اوضاع اقتصادی، نبود خدمات اساسی و ناامنی روبروست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار